استاندارسیستان و بلوچستان : با فرهنگ‌سازی صحیح نگاه ها به معلولین تغییر داده شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر توانمندی‌های افراد معلول به جامعه نشان داده شود، فرهنگ نگرش مردم به معلولین تغییر می‌کند و اعتماد به نفس معلولین نسبت به توانمندی‌های خودشان بیشتر می شود 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان ؛ احمدعلی موهبتی "استاندار " در نشست با مسئولین اداره کل بهزیستی استان و تعدادی از معلولین که ظهر امروز در استانداری انجام شد؛ اظهار داشت: اولین وظیفه سازمان‌ها، تشکل‌ها، خیرین و بخش‌های دولتی و خصوصی نسبت به جامعه معلولین این است که با برجسته سازی توانمندی‌های افراد معلول، نوع نگرش و نگاه ترحم آمیز جامعه به آنان را تغییر دهند.
 
وی افزود: افراد معلول نباید خودشان را نسبت به دیگران ناتوان بدانند و باید تلاش کنند با تقویت دیگر اعضای بدن خود، نقص بدنی خود را جبران کنند.

استاندار با اشاره به رشد اعتباری برای ارائه خدمات بیشتر به معلولین گفت: در دولت اقدامات خوبی از قبیل تأمین مسکن برای افراد معلول انجام شده است و این موضوع در استان سیستان و بلوچستان نیز محقق شده است .

موهبتی همچنین بر مناسب‌سازی دستگاه‌ها، معابر و محیط‌های شهری برای معلولین، جانبازان و سالمندان تاکید کرد.

 امین الله هاشمزهی معاون توانبخشی بهزیستی استان هم در این جلسه گفت: بخشی از خدمات این دستگاه به معلولین و بخشی هم به خانواده معلولین ارائه می‌شود.

هاشمزهی ادامه داد : در حال حاضر ٨٠مؤسسه، ٣٥مرکز روزانه توانبخشی  ٩مرکز شبانه روزی بیماران مزمن و سالمندان و مراکز افراد زیر ۱۴ سال در استان به معلولین ارائه خدمت می‌دهند.

کد خبر 27100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد