خبرهای خوش برای افراد دارای معلولیت/ ۳ برنامه جدید بهزیستی برای معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اقدامات این سازمان را به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت تشریح کرد.

محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت ۳ خبر خوش برای معلولان داشت و اظهار کرد: به خانواده‌های ۱۲ هزار معلولی که توسط آن‌ها نگهداری می‌شوند حق پرستاری ۲۵۰ هزار تومانی پرداخت می‌شد.

وی افزود: به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، به ۲۰ هزار نفر از معلولانی که در خانه نگهداری می‌شوند و خانواده هایشان از آن‌ها مراقبت می‌کنند، از ماه جاری (آذر ماه) حق پرستاری پرداخت می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: همچنین به ۲۰ هزار معلول شدید و یا خیلی شدید که در بستر بوده و نیازمند لوازم بهداشتی هستند، ماهانه مبلغ ۱۸۰ هزار تومان با عنوان حق لوازم بهداشتی از این ماه (آذر ماه) به بعد واریز خواهد شد.

نفریه با اشاره به تفاهم نامه مشترک میان بهزیستی و صندوق بیمه‌ای روستاییان و عشایر، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر داشتیم، ۳۰۴ هزار معلول در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار گرفته‌اند و بیمه پردازی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ درصد حق بیمه‌ای که باید به ازای هر نفر به صندوق بیمه اجتماعی واریز شود، در سال اول تمام حق بیمه توسط دولت پرداخت شده و از سال آینده هر سال یک درصد از این ۱۵ درصد از سهم دولت کم شده و سازمان بهزیستی آن را پرداخت می‌کند و در نهایت تا ۵ سال آینده سهم سازمان بهزیستی برای بیمه پردازی این گروه از مددجویان به ۵ درصد می‌رسد و ۱۰ درصد مابقی را دولت پرداخت می‌کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بودجه آن برای سال آینده هم پیش بینی شده و هم اکنون در حال اجرا است.

کد خبر 26754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =