پیام رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر وحید قبادی دانا،معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی افراد دارای معلولیت پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛متن پیام به این شرح است:

                                                                         به نام خدا

به نام آن که انسان را رسم بهتر زیستن آموخت، بینشی داد تا بیندیشد و راه سعادت را هوشمندانه بپیماید، حتی اگر راه، ناهموار باشد و موانع، بسیار. در میان افراد دارای معلولیت نیز بسیارند کسانی که مسیر بهتر زیستن را با چشم‏های نابینا، گوش‏های ناشنوا و صندلی‏های چرخدار می‏پیمایند و به ما می‏آموزند که محدودیت‏ها، سد راه شکوفایی آنها نیست و دلیلی است برای خلق فرصت‏های تازه.

سیزدهم آذر ماه، روز جهانی معلولان، فرصتی است تا بار دیگر این پیام انسان‏گرایانه را در جامعه طنین‏ انداز نماییم که «معلولان حق دارند از مودّت و احترام، فرصت‏های اجتماعی برابر، امنیت و سلامت بهره‏مند گردند». این پیام در شعار امسال روز جهانی معلولان نیز منعکس گردیده و بر این امر تأکید شده است که با غلبه یافتن بر ویروس کرونا باید دنیایی بسازیم که از ثبات و ایمنی لازم برای افراد دارای معلولیت برخوردار بوده و در آن نیازهای این عزیزان تامین می شود.

به ‏روزرسانی خدمات مورد نیاز گروه‏های دارای معلولیت همواره در مدار توجه سازمان بهزیستی بوده و بخش عمده‏ای از ظرفیت‏های تخصصی و منابع اعتباری سازمان به این امر اختصاص یافته که نتیجه آن، ارائه خدمات تخصصی در زمینه ‏های فرهنگی و آموزشی، توانبخشی و مراقبتی است.

بر این اساس وجود پاره ‏ای مشکلات به ویژه تورم روزافزون ناشی از تحریم‏ها و کمبود اقلام بهداشتی و توانبخشی، شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ و محدودشدن خدمات مراکز و ... در مجموع روند ارائه خدمات را دشوارتر ساخته است. با این وجود اهتمام جدی همکاران در بخش‏های تخصصی سازمان بهزیستی معطوف بر حل مشکلات افراد دارای معلولیت گردیده و تلاش‏ها جهت رفع موانع موجود، کماکان ادامه دارد.

تشکیل دبیرخانه قانون حمایت از حقوق معلولان جهت پیگیری جدی روند اجرای این قانون در دستگاه‏های اجرایی، رایزنی مستمر با مسئولان امر به منظور تأمین منابع اعتباری قانون مذکور و تقویت ارتباط با سایر نهادها در راستای همسویی هرچه بیشتر آنان با قوانین حمایت از حقوق معلولان، گام‏هایی است که با هدف توانمندسازی این عزیزان و تبلور حضور ارزنده آنان در مسیر توسعه جامعه اسلامی و در راستای "ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار)" برداشته می‏ شود.

                                                                             دکتر وحید قبادی دانا

                                                                معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 26673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =