در رسانه | فعالیت ۷ مرکز سرپناه شبانه بهزیستی برای افراد بی‌خانمان در مشهد

مشهد ـ مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷ مرکز سرپناه شبانه داریم که تا حد امکان در فصل سرد سال میزبان افراد بی خانمان و معتادان متجاهر است.

حمیدرضا پوریوسف در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های بهزیستی در مورد افراد بی خانمان و معتادان متجاهر گفت: هم اکنون در شهر مشهد ۷ مرکز سرپناه شبانه داریم که تا حد امکان در فصل سرد سال و با تمام توان مشغول خدمت رسانی هستند. از طرفی در مقوله جمع آوری معتادان متجاهر حدود هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که امیدواریم در آینده با همکاری بیشتر با شهرداری و فرمانداری و دستگاه‌های انتظامی، معتادان بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.

بهزیستی مسئولیتی در قبال شناسایی و جمع آوری کارتن خواب‌ها ندارد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی ضمن اظهار تأسف نسبت به مرگ یک کارتن خواب در شهر مشهد گفت: بهزیستی هیچ مسئولیتی در قبال شناسایی و جمع آوری کارتن خواب‌ها ندارد و البته امکانات این کار را هم ندارد؛ معمولاً کار به این شکل است که با همکاری شهرداری و نهادهای انتظامی افرادی مانند متکدیان و معتادان متجاهر شناسایی شده و برای نگهداری به بهزیستی معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در شهرهایی چون مشهد و سبزوار داریم که با کمک بخش خصوصی اداره می‌شوند، ادامه داد: شهرداری در حال ساخت بزرگترین مرکز نگهداری معتادان متجاهر است - البته بهزیستی در تجهیز آن نقشی ندارد - که با بهره برداری از آن، ظرفیت خوبی به شهر مشهد اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گرمخانه‌های سطح شهر مشهد فقط به عنوان سرپناه شبانه برای نگهداری افراد بی خانمان استفاده می‌شود که در شرایط کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال خدمات رسانی هستند، درباره معضل زنان کارتن خواب هم گفت: ما در تمامی مراکز، بخش ویژه نگهداری بانوان هم داریم تا زنان بی خانمان و معتاد متجاهر در محیطی امن و مناسب نگهداری می‌شوند.

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در ساخت مراکز نگهداری افراد بی خانمان

پوریوسف درباره انتقادات به عملکرد بهزیستی در زمینه نگهداری از افراد بی خانمان و معتادان متجاهر گفت: قطعاً بهزیستی مشکلات زیادی در این زمینه دارد. تأمین اعتبار برای ساخت مراکز بیشتر و با امکانات بهتر، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و همکاری بهتر نهادهای مختلف، کیفیت کار بهزیستی را بالاتر می‌برد. مطالبات عمومی را درک می‌کنیم و وقتی که افکار عمومی راضی نیستند ما هم راضی نیستیم و باید به سمت بهتر شدن و گسترده شدن خدمات حرکت کنیم.

کد خبر 26732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد