ثبت نام دانشجویان بهزیستی در سامانه دانشجویی دریافت کمک هزینه تحصیلی

مدیرکل بهزیستی استان یزد از ثبت نام مددجویان تحت پوشش این سازمان در سامانه دانشجویی دریافت کمک هزینه تحصیلی خبر داد

علی محمد عطابخش در خصوص حمایتهای مالی بهزیستی از دانشجویان تحت پوشش گفت: این حمایتها بر اساس شیوه نامه ای که سازمان بهزیستی کشور برای حمایت مالی دانشجویان به استانها ابلاغ کرده است (http://students.behzisti.net/legals )، و افرادی که مشمول دریافت حمایت‌های مالی هستند و میزان حمایت مشخص شده است.

وی از کلیه دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در سراسر استان یزد -چه افرادی که در سال‌های قبل وارد دانشگاه شدند و از طریق استان حمایت‌های مالی به آنها پرداخت شده و چه افرادی که امسال در دانشگاه‌ها قبول و وارد دانشگاه می‌شوند- خواست با مراجعه به سامانه دانشجواین بهزیستی به نشانی: http://students.behzisti.net/ نسبت به مطالعه شیوه نامه و ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی در خصوص نحوه ثبت نام و ورود اطلاعات به این سامانه جهت دریافت هزینه تحصیلی گفت: در این سامانه ابتدا رمز ورود و کد کاربری به دانشجو داده می شود و پس از آن دانشجو با ورود به سامانه می تواند اطلاعات مربوط به قبولی و نوع دانشگاه را وارد کند و این فرایند هر ترم باید توسط دانشجو انجام شود تا هزینه تحصیل برای آنها پرداخت شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در خصوص افراد مشمول دریافت حمایتهای مالی تحصیلی گفت: در شیوه نامه حمایتهای مالی دانشجویان که در سامانه نیز قرار دارد؛ بهزیستی موظف است به دانشجویان دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید که در 7 دهک پایین هستند صد در صد شهریه دانشگاه را پرداخت کند. 

وی افزود: فرزندان شبه خانواده، امدادبگیر و فرزندان انتقال یافته به زندگی مستقل نیز مشمول دریافت صد درصدی این شهریه می‌شوند که البته باید قبل از ۱۶ سالگی در سازمان بهزیستی پذیرش شده باشند.

عطابخش با اشاره به حمایتهای تحصیلی بهزیستی از زنان سرپرست خانوار دارای پرونده در بهزیستی و فرزندان آنها و فرزندان دارای سرپرست معلول شدید و بسیار شدید گفت: این دسته از مشمولین در اولویت دوم قرار دارند که بخشی از شهریه آنها پرداخت می شود.

وی با اشاره به موارد استثنایی که ممکن است فاقد برخی از شرایط مذکور باشند؛ گفت: به طور مثال اگر فردی بعد از ۱۶ سال پذیرش شده باشد، کمیته ستاد سازمان این موارد را بررسی کرده و ترتیب اثر خواهد داد بنابراین به همه دانشجویان تحت پوشش در دانشگاههای دولتی و غیردولتی توصیه می‌شود که نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند تا بتوانیم شهریه را پرداخت کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد کمک هزینه تشویقی دانشجویان محصل در دانشگاههای دولتی را یادآور شد و اظهار داشت: همانند سنوات قبل به دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت شهریه ندارند کمک هزینه تشویقی پرداخت می‌شود؛ بنابراین این گروه از دانشجویان هم باید در سامانه ثبت نام کنند.

کد خبر 25621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد