لزوم برنامه محوری مددکاران برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش

دکتر عزیز اله جهان تیغ در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش در شهرستان زاهدان مددکاران را نیروهای صف بهزیستی خواند و بر لزوم نظارت دقیق بر مراکز خدماتی تحت نظارت تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان دکتر عزیزاله جهان تیغ مدیر کل بهزیستی استان در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش در شهرستان زاهدان اظهار داشت : با توجه به واگذاری بالغ بر نود و سه درصد از خدمات بهزیستی به بخش خصوصی لزوم نظارت ساخت یافته و تشکیلات محور بیش از پیش احساس می شود ، که این امر مانع از عدم بهره وری مناسب بخش خصوصی و عدم رعایت مناسب مفاد قرارداد فی مابین و وظایف محوله خواهد شد .

وی گفت : در نظر داریم شهرستان زاهدان را به دو منطقه خدماتی تقسیم کنیم و نظارت بر این دو منطقه بر عهده مراکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش و امام علی (ع) خواهد بود .

دکتر عزیزاله جهان تیغ ضمن تاکید بر استفاده کامل از امکانات جهت بهره وری و تاثیرگذاری بیشتر بیان داشت : مددکاران نیروهای صف و مهمترین عناصر بهزیستی می باشند ، هر مددکار باید در مرحله نخست کلیه اطلاعات مددجویان تحت پوشش خود را پایش و ثبت در سامانه های مربوطه نماید و در مراحل بعد با برنامه ای مدون و رویکرد اشتغال و فرد محور نسبت به بازتوانی مددجویان تحت پوشش خود اقدام کند تا این افراد پس از زمان دو سال ، توانمندی خروج از سیستم حمایتی بهزیستی را داشته باشند . 

مدیرکل بهزیستی استان ضمن انتقاد از عدم وجود برنامه مدون میان مددکاران بخش دولتی و خصوصی اداره کل بهزیستی استان ادامه داد : نظارت بر روند تحصیل و همچنین لزوم بهره گیری از مهارتهای فنی و حرفه ای منطبق با نیاز بازار و استعدادیابی شغلی مددجویان یکی از وظایف ذاتی هر مددکار می باشد . 

عبدالکریم شاهوزهی رئیس مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش نیز خاطر نشان کرد : این مرکز با اعتباری بالغ بر دو و نیم میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و تلاش کلیه پرسنل این مرکز بر نظارت دقیق بر مراکز زیرمجموعه و شیوه نامه های مربوطه خواهد بود .

کد خبر 25591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد