آیین افتتاحیه پویش ملی پازل همدلی در خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در آیین افتتاحیه پویش ملی پازل همدلی گفت: ۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی نیازمند وسایل آموزشی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا پوریوسف در این مراسم ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی نیازمند وسایل آموزشی هستند. با توجه به اینکه آموزش به‌صورت مجازی شده، اما هزینه آموزش بالا رفته و این امر سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان‌ شده است.

وی افزود: برای بازگرداندن دانش‌آموزان نیازمند به وسایل آموزشی طرح پازل همدلی را شکل دادیم. این پازل بزرگترین جورچین همدلی در کشور به‌شمار می‌رود که حاوی ۶۰۰  هزار  قطعه است. هر قطعه آن ۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. حدود ۱۰ درصد از این پازل به خراسان رضوی که حدود ۶۶۰ میلیون تومان است، تعلق گرفته که امید داریم بتوانیم این درصد و مبلغ را با توجه به اعلام آمادگی خیرین افزایش دهیم.

پوریوسف در خصوص سامانه پازل همدلی ادامه داد: سامانه این پازل   puzzlehamdeli. ir  است که افراد می‌توانند با وارد شدن به این سامانه، استان مورد نظر خود را انتخاب کنند و  سپس هر تعداد قطعه که تمایل داشته باشند خریداری کنند، به‌ این صورت کمک خود را واریز می‌کنند. امید داریم در این طرح شهروندان نیز ما را یاری کنند.

قطعه قطعه جمع گردد همدلی معنا شود

در ادامه این مراسم حمید رضازاده، مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی(ع)، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و ایجاد شرایط بحران در کشور محرومیت مردم بیشتر از گذشته شده است. به‌همین دلیل سازمان بهزیستی و کلیه سازمان‌ها در کشور باید با یکدیگر  هم‌سو شوند تا بتوانند خلاهای پیش از آمده در خانواده‌ها  به خصوص در آموزش را مرتفع کنند.

وی افزود: گلستان علی(ع) در سه حوزه فعالیت می‌کند. این سه حوزه شامل کودکان ۳تا ۱۸ سال است که در هفت مرکز نگهداری می‌شوند؛ دو خوابگاه دانشجویی، دو مهدکودک و یک فضای آموزشی داریم که به کمک خیرین ساخته شده است. ظرفیت فضای آموزشی ما حدود ۳۵۰ نفر است که با وجود کرونا ۲۴۰ دانش‌آموز در آن‌ مشغول تحصیل هستند. همچنین در حال ساخت خوابگاه و ورزشگاه تخصصی برای دانش‌آموزان بهزیستی هستیم که فاز یک آن در فروردین سال آینده وسپس فازهای بعدی آن افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه «خوشبختانه از زمان شیوع کرونا تا کنون کمک خیرین به ما کم نشده و حتی بیشتر از گذشته به ما یاری می‌رسانند»، ادامه داد: کمک خیرین ما بیشتر شده است، اما متاسفانه تعداد محرومین ما در این هشت ماه افزایش داشته است. در دهه آخر محرم طرحی اجرا شد که براساس آن مردم را به دیدن مناطق محروم سوق دادیم تا از نزدیک شرایط آن‌ها را درک کنند که در اجرای این طرح کمک‌های شایانی دریافت کردیم. در این طرح یکی از خیرین قرار است تا ۱۲ ماه نزدیک به یک میلیارد تومان به‌صورت ماهانه به ما کمک کند.علاوه بر اینکه مناطق محروم استان خراسان را تحت پوشش قرار داده‌ایم، توانسته‌ایم در همین یک ماه اخیر نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان به مناطق شمالی کمک‌هایی بفرستیم. همچنین مناطق محروم سیستان را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی(ع) در خصوص طرح پازل همدلی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل محرومیت از تحصیل بازمانده‌اند تصمیم گرفتیم این طرح را اجرا کنیم تا بتوانیم وسایل مورد نیاز این دانش‌آموزان را فراهم کنیم. در ابتدای اجرای این طرح  ۶۰ تبلت توسط یکی از خیرین خریداری شد و قرار است به تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند که شناسایی شده‌اند، اهدا شود. البته خریداری تبلت برای این دانش‌آموزان توسط این خیر ادامه خواهد داشت.

کد خبر 24865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد