ناشنوایان آیین سوگواری در حرم مطهر رضوی برپا کردند

مراسم سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش، حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضور ۵۰۰ نفر از عزاداران ناشنوای عضو هیات عزاداری "علمداران کربلا" در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روز جمعه آستان قدس رضوی، عضو هیات مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این جمع با حضور معنوی و دل‌های پاک خود در این مراسم و مکان نورانی، نایب‌الزیاره جامعه بزرگ ناشنوایان سراسر کشور هستند که به دلیل محدودیت‌های بهداشتی موجود، نتوانستند خود را به مشهدالرضا (ع) برسانند.

رسول طالبی افزود: برپایی چنین مراسمی تأثیر بسیار مثبت بر روحیه ناشنوایان دارد و ترتیب دادن این دست برنامه‌های مذهبی ویژه‌ ناشنوایان که نمی‌توانند به صورت معمول از محتوای مراسم و آیین‌های مذهبی بهره‌مند شوند، بسیار ضروری است.

عضو شبکه ملی سازمان‌های مردم‌ نهاد ناشنوایان ایران با اشاره به جمعیت ۱۴ هزار نفری ناشنوایان خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین مراسمی در حرم مطهر رضوی تداوم یابد تا ناشنوایان هم سهمی از فضای معنوی این مکان شریف داشته باشند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی تاکنون مراسم دیگری در اعیاد ائمه اطهار(ع) برای ناشنوایان برگزار کرده است اما کمتر فرصت حضور در مراسم عزاداری را داشته‌اند.

سخنران مراسم عزاداری نیز با زبان اشاره به تبیین شخصیت پیامبر اسلام (ص) پرداخت و با اشاره به حدیثی از ایشان مبنی بر اینکه "اگر می‌خواهید پیامبر(ص) را در قیامت راضی و خشنود زیارت کنید، باید به این خاندان محبت داشته باشید" گفت: نه ‌فقط محبت زبانی بلکه محبت باید در عمل مشخص باشد.

حجت الاسلام اژدر محمدی افزود: مسیر قلبمان باید پاک باشد وگرنه در قلبی که هر نوع محبت آمریکا و اسراییل وجود دارد، نمی‌توان محبت اهل‌بیت (ع) را جای داد. نمی‌توانیم هم‌زمان محبت دوست و دشمن را در قلبمان بگنجانیم.

وی ادامه داد: باید قدردان و شاکر حضور در مراسم این شب پرفیض باشیم و از محضر امام رئوف (ع) درخواست کنیم چه در دنیا و چه در آخرت دست ما از دامن اهل بیت (ع) کوتاه نماند.

کد خبر 24745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =