در رسانه | ۳۰۰ میلیون ریال از صرفه‌جویی برق در مشهد برای کودکان کار هزینه شد

مشهد-ایرنا- مجری طرح کاهش تلفات انرژی و بهینه‌سازی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: با اجرای پویش مردمی "یک روز گرم با کودکان کار" در ۲۲ مرداد ماه، ۱۰۰ مگاوات ساعت در مصرف برق این شهر صرفه‌جویی شد که عواید حاصل آن به میزان ۳۰۰ میلیون ریال صرف خرید بسته‌های بهداشتی برای کودکان کار شد.

مهران قاسم پور عصر چهارشنبه در آیین پایانی «پویش مردمی یک روز گرم برای کودکان کار در برق مشهد» افزود: این پویش برای دومین بار در شهر مشهد با همکاری بهزیستی خراسان رضوی برگزار می‌شود چنان که طی سال گذشته و برگزاری اولین پویش "یک روز گرم با کودکان کار" و همراهی ۲ ساعته مردم طی سه روز گرم، ۲۰۰ مگاوات ساعت انرژی به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

وی اضافه کرد: رشد مصرف برق در کشور طی چهار سال اخیر نشان دهنده ۷.۱ درصد افزایش اوج مصرف در هر سال است و راهکار عبور از این مشکل، توجه به مدیریت مصرف و اجرای طرحهای تشویقی است که در این راستا در حوزه اجتماعی و فرهنگ سازی و ضرورت اصلاح الگوی مصرف با به کارگیری از توان استارتاپهای انرژی و راه‌اندازی پویشهای مردمی به نتایج ارزنده‌ای دست یافتیم.

او ادامه داد: پویش "یک روز گرم با کودکان کار" توسط تیم استارتاپ "نبض انرژی" با همکاری گروهی از دانشجویان ایرانی و با هدف کاهش مصرف انرژی، پایداری محیط زیست و حمایت از کودکان آسیب پذیر با هدف همراهی چهار ساعته خانواده‌ها در کاهش مصرف برق و کمک به کودکان کار اجرا شد که هزینه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی برای این کودکان تأمین و تحول بهزیستی استان گردید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پویش مردمی "یک روز گرم با کودکان کار" تلاشی بزرگ برای تحقق یک واقعه خوب بود و امروز یکی از ابعاد مهم در جامعه ما توسعه اجتماعی است که متأسفانه از آن غفلت شده است، این پویش موجب واگذاری مسوولیت اجتماعی به خانواده ها شد و رویکرد خانواده محور در آن بسیار اثربخش بود.

حمیدرضا پوریوسف افزود: راه‌اندازی پویش "یک روز گرم با کودکان کار" توسط شرکت توزیع برق مشهد باعث شد تا مردم در رفع مشکلات جامعه، خود را سهیم بدانند و امید است چنین پویش‌هایی باعث دخالت هرچه بیشتر مردم در امور اجتماعی شود.

شرکت توزیع نیروی برق مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک دارد.

کد خبر 22542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد