درمانگاه‌ها و مطب‌ها برای معلولان باید مناسب‌سازی شوند

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با بیان اینکه درمانگاه‌ها و مطب‌ها باید مناسب‌سازی شوند، افزود: در شرایط حاضر، ‌بسیاری از درمانگاه‌ها و مطب‌های کشور پله‌ دارند و سالمندان، بیماران و معلولان را با موانع زیادی در دسترسی به خدمات پزشکی و درمانی روبرو می‌کنند.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهیم با تدوین بخشنامه‌ای، به اینگونه مجموعه‌ها یا مجوز ندهد و به آنها که با این شرایط مجوز داده،  بخواهد مناسب سازی کنند یا محل خود را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: پیگیر هستیم که از طریق وزارت بهداشت، موانع مناسب سازی در مراکز درمانی را پیگیری کنیم. هرچند که بیمارستان‌ها شرایط مناسب سازی را دارند اما در شرایط شیوع کرونا، همه نمی‌توانند به بیمارستان مراجعه کنند و می‌خواهند از امکانات درمانگاهی و مطب‌ها استفاده کنند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تصریح کرد: هنگامی که به یک مجموعه درمانی غیراستاندارد از لحاظ مناسب‌سازی، که با جان و سلامت مردم سر و کار دارد، مجوز فعالیت اعطا می شود نباید انتظار داشته باشیم اماکن دیگر این مساله را رعایت کنند.

مومن سرائی تاکید کرد: اصول مناسب سازی در بسیاری از درمانگاه‌ها و مطب‌ها رعایت نشده به طور مثال این اماکن یا آسانسور یا سرویس بهداشتی فرنگی جهت استفاده بیماران و معلولان ندارند.

کد خبر 21650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =