متقاضیان فرزندخواندگی از راههای قانونی اقدام کنند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از تبعات منفی مراقبت غیر قانونی کودکان خبردادو افزود : رواج فرزند پذیری غیر قانونی (از طریق واسطه ها یا خانواده کودک) منجر به رواج جرایمی چون خرید و فروش کودک، اخاذی، جعل اوراق هویتی، سفارش نوزاد و سوء استفاده از زنان آسیب دیده، تضییع حقوق خانواده های واجد شرایط در لیست انتظار فرزند پذیری از بهزیستی می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت :بهزیستی استان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست می باشد و در حال حاضر از ۵۵ کودک در مراکز خود نگهداری میکند.

وی تصریح کرد : این کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۰ تا ۶سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی  به  سایر خانه های کودک و نوجوان انتقال می یابند.

‌مدیر کل بهزیستی خاطر نشان کرد : متقاضیانی که از طریق قانونی سرپرستی کودک زیر ۳ سال را بر عهده گیرند از مزایای حمایتی حق اولاد و مرخصی دوره مراقبت (معادل مرخصی دوره زایمان) بهره مند می شوند و کودک و. نوجوان تحت سرپرستی نیز از مجموعه مزایای بیمه و بیمه های تکمیلی و فق مقررات قانونی برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد : متقاضیان فرزند پذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزند پذیری به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

کد خبر 21456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد