رئیس سازمان بهزیستی کشور، روز فیزیوتراپی را به جامعه فیزیوتراپی و همکاران این سازمان تبریک گفت

رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسب فرارسیدن دوم مردادماه، روز فیزیوتراپی پیامی را صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

بنام حکیم توانا
فیزیوتراپی نماد حرکت، نهاد سلامت

آن زمان که خداوند بر خلقت انسان اراده فرمود، نفخه ای از روح خویش در کالبد خاکی او دمید و از آن پس وجود انسان سرای خوبی ها و صفات و خصایل حمیده شد و دستانش جلوه گاه اراده خداوندی که بارقه های  امید را در چشمان  خسته بیماران روشن می کند و آلام و درد را از جسم و جان دردمندان می زداید و علم و عمل را توأمان برای بهزیستن برترین مخلوق هستی بکار می گیرد.

 جوامع بشری از دیر باز مرهون  تلاش کسانی است که با دستانی توانمند، اندیشه ای خلاق و هدفمند، صداقت و مهارت را ابراز خود گرفته اند تا رنگی از آسمان در پهنای زمین جلوه کند. دستانی مهربان که بی هیچ توقع و چشمداشتی نوازشگر بیماران بوده و در سایه امن آنها سلامتی متولد می گردد.

ره آورد درخشش این دستان بازآفرینی شادی و امید و بازیابی تندرستی و تقویت نظام سلامت کشور و پایه و محور توسعه و شکوفایی است. عالمان فیزیوتراپی این دانش آموختگان کار آزموده و تجربت اندوخته، بعنوان یکی از مهم ترین بخش های زنجیره سلامت، علاوه بر برخورداری از دانش تخصصی از عواطف بشر دوستانه، رویکردهای انسان مدار، بعنوان بازوان نظام سلامت نقش ارزنده ای ایفا می نمایند. 

دوم مرداد ماه، روز ملی فیزیوتراپی به شایستگی یکی از روزهای پرافتخار تقویم سلامت کشور است که با نگاهی به گذشته و مسیر صعب و ناهموار پیموده شده، عظمت و اهمیت تلاش بی ‏وقفه و خستگی‏ ناپذیر فرهیختگان عرصه فیزیوتراپی کشور بویژه موفقیت‌های درمانی،آموزشی و پژوهشی این عزیزان در دو دهه گذشته در جامعه پزشکی و توانبخشی کشور بارز و نمایان تر کرده است.

افتخار دارم ضمن تبریک این روز به جامعه بزرگ فیزیوتراپی، کارشناسان و دست اندرکاران توانپزشکی کشور بویژه عزیزان فیزیوتراپیست شاغل در سازمان بهزیستی، از تلاش‏ های مجدانه ایشان در جهت درمان و توانبخشی افراد دارای معلولیت که گامی موثر در توانمندسازی جسمانی، روانی و اجتماعی ایشان و تقویت مشارکت فعال آنان در عرصه ‏های مختلف اجتماعی است، تقدیر و تشکر نمایم. 

بی‏ تردید به روزرسانی دانش تخصصی و تجارب کاربردی همکاران فیزیوتراپیست سازمان از عناصر کلیدی اثربخشی و بهبود کمی و کیفی خدمات فیزیوتراپی خواهد بود.

این سازمان تلاش دارد با تدوین و اجرای برنامه ‏های آموزشی در چارچوب رویکردهای علمی روز، زمینه ارتقاء سطح دانش همکاران فیزیوتراپ را فراهم نموده و بدین ‏ترتیب بر ضریب نفوذ خدمات آنان بیفزاید. 

سلامتی ،سعادت و افتخار روزافزون شما عزیزان را از خداوند قادر توانا مسالت می نمایم.

دکتر وحیدقبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 20726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =