خراسان رضوی| تخصیص ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه ۹۸ برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت:برای نخستین بار در کشور ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در قانون بودجه سال جاری برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، «پوراصغری» معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم اختتامیه همایش تجلیل از خیرین برگزیده بهزیستی کشور، اظهار کرد: اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولان از مهمترین خواسته های این قشر بوده است که در این راستا این میزان اعتبار اختصاص یافته و امید می رود سازمان بهزیستی بتواند با بهره وری کامل حداکثر خدمات را از این طریق به جامعه معلولان ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه خانواده های پشت نوبت بهزیستی شمار فراوانی بوده اند، بدون اشاره به آمار بیشتر افزود: سال گذشته تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی با پذیر همه خانواده های پشت نوبت به حدود دو برابرافزایش یافته است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه به صورت میانگین ۱۰ درصد هر جامعه دچار معلولیت است که دو درصد این میزان را معلولیت های شدید تشکیل می دهد، گفت:تعداد زیادی از خانوارها در کشور گرفتار معلولیت هستند و باید این بخش از جامعه به خوبی دیده و خدمت رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه صرفا با اعتبارات محدود دولتی امکان خدمت رسانی به جامعه نیازمند و مددجویان و معلولان وجود ندارد، افزود: از خانواده های معلولان نباید غفلت شود و باید خدمات و حمایت های لازم از آنان انجام شود که قسمتی از این حمایت ها را در بودجه پیش بینی شده و قریب ۲۵ برنامه درقالب قانون بودجه برای بخش هایی مانند زنان سرپرست خانوار، خانوارهای آسیب دیده، آسیب دبدگان اجتماعی، سالمندان، معلولان شدید و غیره پیش بینی شده است اما کافی نیست و همچنان حمایت و هدایت و همفکری خیرین را می طلبد.

وی با بیان اینکه خدمت واقعی به معلولان در این است که در همه ابعاد زندگی باید تسهیل سازی و خدمت انجام شود، افزود:اشتغال، مسکن، توانمندسازی، مناسب سازی محیط برای تردد معلولان در سطح جامعه و کمک به آنان برای حضور در عرصه های اجتماعی مهمترین ابعاد خدمت رسانی به معلولان است.

کد خبر 2036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =