اجرای طرح پایلوت مراقبت از نوجوانان در فضای مجازی ویژه نوجوانان و والدین در استان کرمان

رئیس اداره فوریت‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد بهزیستی کرمان از آغاز اجرای طرح ملی "مراقبت از نوجوانان در فضای مجازی"خبر داد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی استان کرمان فریبا لشکری رئیس مرکز فوریت ها ،پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بازتوانی اعتیاد گفت: این طرح به‌عنوان یک برنامه ملی و به‌صورت پایلوت در ۱۱ استان کشور اجرا می‌شود و هدف از آن افزایش آگاهی، ارتقا سواد رسانه‌ای و توانمندسازی نوجوانان و خانواده‌ها در مواجهه با چالش‌های فضای مجازی است.

وی افزود: این برنامه با بهره‌گیری از ویژگی‌های فرهنگی و بومی نوجوانان ایرانی و بر اساس مجموعه‌ای از قوانین و اسناد بالادستی از جمله مواد ۸۰، ۸۵ و ۹۲ برنامه‌های توسعه کشور، قانون احکام دائمی و سیاست‌های کلان فضای مجازی تدوین شده است.

رئیس اداره فوریت‌های اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد بهزیستی کرمان  با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش آسیب‌های ناشی از فضای مجازی گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش آگاهی خانواده‌ها، تقویت مهارت‌های دیجیتال نوجوانان و کاهش آسیب‌پذیری آنان در برابر تهدیدهای فضای مجازی داشته باشد.

لشکری ادامه داد: اجرای این طرح در استان کرمان با مشارکت کارشناسان حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تسهیلگران و مربیان آموزش‌دیده در محلات مختلف در سال ۱۴۰۴ انجام گرفته است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود : از اول تیر ماه سال جاری نیز این طرح با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع به صورت حضوری و به عنوان دوره مصوب برای همکاران اداره کل  و بهزیستی شهرستان کرمان به مدت‌ ده جلسه در حال برگزاری است و توسعه کارگاه‌های مهارت‌محور و همکاری با نهادهای آموزشی و فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 190148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد