نیمروز | برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مرکز مثبت زندگی ۱۸۵۸        

 در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از معضلات اجتماعی، کارگاه آموزشی با محوریت «مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی» با همکاری کلانتری11 شهرستان نیمروز در محل مرکز مثبت زندگی ۱۸۵۸ برگزار شد.

در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از معضلات اجتماعی، کارگاه آموزشی با محوریت «مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی» با همکاری کلانتری11 شهرستان نیمروز در محل مرکز مثبت زندگی ۱۸۵۸ برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، مباحث مهمی پیرامون شناخت انواع مواد مخدر، روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد در خانواده‌ها و همچنین مخاطرات و تهدیدات فضای مجازی برای نسل جوان و نوجوان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و کارشناسان بر ضرورت هوشیاری خانواده‌ها در کنترل این آسیب‌ها تأکید کردند.
جواد پودینه، سرپرست نمایندگی خدمات بهزیستی شهرستان نیمروز، در خصوص این کارگاه آموزشی ضمن قدردانی از تعامل ارزشمند اداره آگاهی شهرستان گفت
«آموزش و آگاهی‌بخشی، مهم‌ترین رکن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. با توجه به پیچیدگی روزافزون تهدیدات، به ویژه در فضای مجازی، همکاری نهادهای انتظامی و تخصصی می‌تواند بستری ایمن برای خانواده‌ها فراهم آورد.»

وی افزود:
«تأکید ما بر این است که با بهره‌گیری از توان کارشناسان مجرب و ظرفیت مراکز مثبت زندگی، بتوانیم محتواهای آموزشی مؤثری برای اقشار آسیب‌پذیر تدوین کنیم. این کارگاه گامی مهم در جهت تقویت توانمندی روانی و اجتماعی خانواده‌ها و کاهش نفوذ آسیب‌ها در لایه‌های مختلف جامعه است.»
در ادامه این نشست، راضیه کیخا، مشاور و مددکار کلانتری ۱۱، ضمن تبیین تهدیدات نوین، بر لزوم هوشیاری کاربران در فضای مجازی تأکید کرد و آمادگی کامل این مجموعه را برای برگزاری دوره‌های مشابه جهت ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان اعلام نمود.

در پایان، مقرر شد با تداوم همکاری‌های بین‌بخشی، سلسله‌نشست‌های آموزشی با هدف ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه به صورت مستمر در مراکز تابعه بهزیستی برگزار شود تا نتایج ملموس آن در سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف نمایان گردد.

روابط عمومی بهزیستی شهرستان نیمروز

کد خبر 189939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد