برگزاری کارگاه معرفی و نحوه کار با سامانه بهره وری،فرآیند،استراتژی و مدیریت عملکرد (بهفام) در سازمان بهزیستی کشور

کارگاه  معرفی و نحوه کار با «سامانه بهره وری، فرایند، استراتژی و مدیریت عملکرد (بهفام)»،اول تیرماه جاری در سالن اجتماعات شهید فیاض‌بخش سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان بهزیستی کشور؛این کارگاه با حضور دکتر محسن کرمانی، معاون نوآوری و خدمات دانش بنیان سازمان و مدیران و کارشناسان ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای گروه‌های تخصصی سازمان بهزیستی کشور تشکیل شد تا ابعاد مختلف مدیریت فرایندهای سازمانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

محور اصلی این کارگاه، رویکردهای نوین در مدیریت فرایندها، شناسایی نقاط ضعف عملیاتی و راهکارهای چابک‌سازی خدمات بود. در این جلسه تأکید شد که پیش‌نیاز هرگونه تحول اداری، شناخت دقیق و بازمهندسی فرایندهای موجود است. در همین راستا، سامانه «بهره وری، فرایند،استراتژی  و مدیریت عملکرد(بهفام)» به عنوان بستری برای مستندسازی، تحلیل، اصلاح و استانداردسازی فرایندهای سازمانی معرفی شد تا با استفاده از آن، گلوگاه‌های اجرایی شناسایی و مسیرهای ارائه خدمات به جامعه هدف تسهیل گردد.

در این کارگاه همچنین، آموزش‌های تخصصی در خصوص نحوه کار با سامانه، نقشه فرایندی، نحوه پایش عملیات در محیط سامانه و استفاده از ابزارهای موجود برای اصلاح رویه‌های کاری ارائه شد. مدیران حاضر در این کارگاه، ضمن تبادل نظر درباره چالش‌های اجرایی، بر اهمیت استقرار چرخه مدیریت فرایندها و نقش کلیدی سامانه «بهفام» در ایجاد وحدت رویه در اجرای وظایف ستادی و استانی تأکید کردند.

سامانه «بهفام» با هدف بهبود مستمر فرایندها، ایجاد شفافیت در فعالیت‌ها و ارتقای انضباط کاری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه طراحی شده است تا با جایگزینی روش‌های سنتی با مدل‌های تحلیل‌محور، مدیریت فرایندها را به سطح استانداردهای مطلوب نزدیک‌تر سازد.

کد خبر 189636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =