در رسانه| مادران خاص، فرزندخواندگی خاص/۱۶ کودک، چشم‌انتظار خانواده

درحال‌حاضر ۱۴ بچه زیر سه سال که نیازمند درمان هستند، در شیرخوارگاه هستند و دو بچه دیگر بزرگ‌تر از سه سال نیز داریم که به‌دلیل اینکه سن آن‌ها کمی بیشتر است، متقاضی ندارند

شهرآرا/ سعیده آل ابراهیم / معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی، ضمن اعلام این مطلب افزود: کودکان عادی که از مبادی مختلف در شیرخوارگاه‌ها و مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند، حداکثر یک ماه در این مراکز می‌مانند؛ به این خاطر که متقاضی برای این بچه‌ها زیاد است، اما کودکانی که دچار بیماری هستند یا سنشان کمی بیشتر است، ممکن است تا سال‌ها در مراکز بهزیستی بمانند، زیرا خانواده‌ای طالب آن‌ها نیست.

غلامحسین حقدادی ادامه می‌دهد: درحال‌حاضر ۱۴ بچه زیر سه سال که نیازمند درمان هستند، در شیرخوارگاه هستند و دو بچه دیگر بزرگ‌تر از سه سال نیز داریم که به‌دلیل اینکه سن آن‌ها کمی بیشتر است، متقاضی ندارند. حقدادی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر، بیش از ۶۰ کودک بیمار یا سن‌بالا که متقاضی کمتری داشتند، تحویل خانواده‌ها داده شده‌اند، اظهار می‌کند: در سال گذشته نیز ۱۴ فرزند نیازمند درمان به خانواده‌ها واگذار شدند. معاون امور اجتماعی بهزیستی استان می‌گوید: درحال‌حاضر ۱۰۰ پدر و مادر داریم که متقاضی پذیرش فرزند عادی هستند، اما کودکی نداریم که به آن‌ها واگذار کنیم.
وی اضافه می‌کند: در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ کودک از مبادی مختلف وارد بهزیستی شدند و ۱۳۰۰ کودک از بهزیستی خارج و تحویل خانواده‌ها داده شدند که ۲۰۰ نفر از آن‌ها از سال‌های قبل در بهزیستی نگهداری می‌شدند، ضمن اینکه در بهزیستی استان علاوه‌بر شیرخوارگاه که مرکزی دولتی است و کودکان زیر سه سال را نگه می‌دارد، ۹۳ مرکز نگهداری کودکان ۳ تا ۱۸ سال را داریم.

۱۶
۱۶ چشم انتظار: ۱۴ کودک زیر ۳ سال و ۲ کودک بزرگ‌تر از این سن در شیرخوارگاه متقاضی ندارند.
۶۰
در ۴ سال اخیر، ۶۰ کودک که متقاضی کمتری داشته‌اند، تحویل خانواده‌ها داده شده‌اند.
۱۰%
در سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد رشد فرزندخواندگی و امین موقت در استان، نسبت‌به سال قبل داشته‌ایم.
۱۱۰۰
در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ کودک از مبادی مختلف وارد بهزیستی شده‌اند.
۱۳۰۰
در سال گذشته ۱۳۰۰ کودک از بهزیستی خارج و تحویل خانواده‌ها شده‌اند.
۹۴
یک شیرخوارگاه و ۹۳ مرکز نگهداری کودکان ۳ تا ۱۸ سال در استان موجود است.

کد خبر 18532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد