آغاز غربالگری بینایی ۳ تا ۶ ساله‌ها از اواسط تیرماه/ شروع مجدد شنوایی‌سنجی نوزادان

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور از آغاز برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله در نیمه تیرماه خبر داد.

 مینو رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور بعد از شیوع کرونا برای انجام غربالگری و برنامه‌های پیشگیری از معلولیت این سازمان به طور جداگانه پروتکل‌هایی تهیه کرده است، گفت: پروتکل غربالگری شنوایی کودکان از دو هفته پیش تهیه و فرایند آن مجددا آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه غربالگری شنوایی کودکان بعد از تولد و در بیمارستان انجام می‌شود، توضیح داد: بعد از شیوع کرونا و شرایط خاص بیمارستان‌های کشور انجام این غربالگری برای مدتی متوقف شد، اما بعد از تهیه پروتکل غربالگری در شرایط ویژه و ابلاغ آن به استان‌ها، انجام این فرایند مجددا شروع شده است. البته این فرایند در شرایط موجود به شکل پیچیده‌تر اما ایمن‌تر انجام می‌شود تا مشکلی برای نوزادان ایجاد نشود.

رفیعی با بیان اینکه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان نیز هرساله در آبان ماه انجام می‌شد، تصریح کرد: به دنبال هشدار وزارت بهداشت در خصوص احتمال شدت یافتن شیوع کرونا در نیمه دوم امسال، تقویم اجرایی این برنامه به طور کلی تغییر کرده و به تیرماه منتقل شد به این ترتیب غربالگری مذکور براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۵ تیرماه آغاز و جزئیات آن نیز به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 18040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =