به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در مراسم امضای این تفاهمنامه جمعی از مدیران سازمان بهزیستی و مسئولان شرکت همراه اول حضور داشتند. این همکاری با هدف افزایش سطح تعامل میان دو طرف، بهرهگیری از ظرفیتهای متقابل و ارائه خدمات مؤثرتر به جامعه هدف سازمان بهزیستی طراحی شده است.
سید محمدجواد حسینی رئیس مرکز مشارکتهای مردمی، توسعه ظرفیتهای اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی در این مراسم گفت: این سازمان طیف گستردهای از خدمات اجتماعی را از پیش از تولد تا دوران سالمندی ارائه میدهد و بیش از ۸ میلیون نفر از جامعه هدف آن از این خدمات بهرهمند هستند.
وی افزود: هدف اصلی سازمان بهزیستی اجتماعیسازی خدمات و جلب مشارکت عمومی است و امضای این تفاهمنامه با همراه اول در همین راستا و برای استفاده از ظرفیتهای دیجیتال، اطلاعرسانی گستردهتر و مشارکتطلبی مردمی انجام شده است.
به گفته حسینی، همراه اول بهعنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه دیجیتال میتواند در معرفی خدمات سازمان بهزیستی، توسعه سکوهای فناورانه و اجرای پویشهای مشارکت اجتماعی، نقش مؤثری ایفا کند. وی به تجربه همکاری پیشین دو طرف در مناسبت عید فطر سال گذشته اشاره کرد که به گفته او منجر به جمعآوری حدود ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی شده است.
ایجاد اپلیکشینهایی ویژه ناشنوایان
محمدرضا اسدی مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی نیز در این مراسم با اشاره به تحولات رویکردی در حوزه معلولیت گفت: توانمندسازی افراد دارای معلولیت در عصر ارتباطات و فناوری، مستلزم رفع موانع دیجیتال و افزایش دسترسپذیری در حوزه آموزش، اشتغال و حضور اجتماعی است.
وی افزود: طراحی و توسعه اپلیکیشنهای ویژه برای گروههایی مانند افراد ناشنوا میتواند نقش مهمی در افزایش مشارکت اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی این گروهها ایفا کند.
اسدی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت: انتظار میرود همراه اول با رویکردی حمایتیتر، نقش پررنگتری در توانمندسازی افراد دارای معلولیت ایفا کند. یکی از حوزههای قابل همکاری، خدمات مرتبط با سالمندان بهویژه مقابله با پدیده تنهایی سالمندان است و در این زمینه، توسعه اپلیکیشنهایی با قابلیت هشداردهی به خانوادهها میتواند به بهبود مراقبت و افزایش ایمنی این گروه کمک کند.
همچنین حمید بهروزی قائممقام مدیرعامل همراه اول در حوزه فناوری در این مراسم اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد ظرفیتهای دیجیتال و آموزشی خود را برای ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزیستی بهکار گیرد و در مسیر مسئولیت اجتماعی نقش فعالتری داشته باشد.
وی با اشاره به تجربه راهاندازی شبکه «شاد» در دوران همهگیری کرونا گفت: این بستر با وجود چالشها ایجاد شد و همچنان در حال فعالیت است و میتواند الگویی برای ارائه خدمات دیجیتال به جامعه هدف سازمان بهزیستی باشد. استفاده از این بسترها یا طراحی اپلیکیشنهای اختصاصی مورد نظر سازمان بهزیستی، امکان ارائه خدمات هدفمند به جامعه هدف را فراهم میکند و در عین حال میتواند به افزایش آگاهی عمومی درباره شیوههای مشارکت مردمی با سازمان بهزیستی کمک کند.
پویشهای مشترک برای آگاهی بخشی
قائممقام مدیرعامل همراه اول در حوزه فناوری بیان کرد: همکاری مشترک میتواند به هدایت خیران و سرمایههای اجتماعی به سمت حمایت و سرمایهگذاری در حوزههای مرتبط با جامعه هدف سازمان بهزیستی منجر شود.همچنین ماه رمضان فرصتی مناسب برای اجرای پویشهای مشارکت مردمی است و این مناسبت میتواند بهعنوان الگویی برای تقویت خدماترسانی و جلب حمایت عمومی از برنامههای سازمان بهزیستی مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس مفاد تفاهمنامه، دو طرف در حوزههایی از جمله افزایش تعامل سازمانی، اجرای طرحهای آموزشی دیجیتال برای جامعه هدف، معرفی خدمات سازمان بهزیستی از طریق اپلیکیشنهای تحت نظارت همراه اول، برگزاری پویشهای مشترک آگاهیبخشی عمومی و توسعه بسترهای فناورانه برای مشارکت مردمی همکاری خواهند کرد.
نظر شما