بهزیستی گیلان به سامانه «سیماک» پیوست

 در جهت تسهیل خدمات و رفاه جامعه هدف با پیگیری‌های معاونت توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی، اداره‌کل بهزیستی گیلان به سامانه ملی «سیماک» پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان گیلان ؛این اقدام با هدف تسهیل در فرآیند صدور مجوزها، شفاف‌سازی اطلاعات و تسهیل دسترسی مددجویان و توان‌خواهان به خدمات عمرانی و رفاهی انجام شد.

 پیمان محمدی‌پور، معاون توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بهزیستی گیلان، با تأکید بر اهمیت پیوستن به این سامانه گفت:«پیوستن بهزیستی به سامانه سیماک، گامی مؤثر در راستای تحقق دولت هوشمند و تسهیل دسترسی جامعه هدف به خدمات است؛ این اقدام موجب کاهش بروکراسی اداری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه مددجویان، و افزایش شفافیت در ارائه خدمات خواهد شد.»

وی افزود: «با اجرای این طرح، مددجویان و توان‌خواهان تحت پوشش بهزیستی می‌توانند بدون مراجعه‌های مکرر، از طریق ارتباط سیستمی میان ادارات و نهادهای مرتبط، خدمات مورد نیاز خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنند.»

به گفته‌ی محمدی‌پور، این گام در چارچوب سیاست‌های تحول دیجیتال و عدالت اجتماعی در خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر برداشته شده است و در آینده نزدیک، بخش‌های دیگری از خدمات بهزیستی نیز به صورت الکترونیکی و هوشمند ارائه خواهد شد.

گفتنی است ؛«سیماک» (سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات املاک کشور) بستری الکترونیکی است که با اتصال دستگاه‌های اجرایی به شبکه‌ای واحد، روند استعلام‌ها و فرایندهای مربوط به صدور پروانه ساخت، خدمات شهری و مالکیت را تسهیل می‌کند.

کد خبر 155629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد