مرگ سالخوردگان در خانه‌های سالمندان آمریکا و فرانسه بر اثر کرونا/ معلولان ذهنی در آمریکا قربانی کمبود تجهیزات پزشکی می‌شوند

نفوذ سریع کرونا به مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه قربانیان زیادی گرفت.

به گزارش عصر ایران، در یک مرکز نگهداری از سالمندان در جنوب فرانسه (ناحیه آرداش)، طی ۱۰ روز گذشته تعداد ۱۰ نفر از سالمندان ساکن این مرکز، به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند. همچنین در هفته گذشته نیز، مرگ ۱۰  نفر از ساکنان یک مرکز نگهداری از سالمندان در ناحیه وال -  دو -  لوآر واقع در مرکز فرانسه گزارش شده بود. 

مرگ ۵۵ سالخورده در خانه‌های سالمندان آمریکا بر اثر کرونا

طبق گزارش مقامات آمریکایی تاکنون ۵۵ نفر در خانه‌های سالمندان در سراسر آمریکا جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از سازمان "مدیریت بحران فدرال"، حداقل 53 خانه سالمندان در سراسر آمریکا مواردی از ابتلا به ویروس کرونا دارند.

پایگاه خبری "ایندیپندنت" در گزارشی نوشت، این گزارش فاش ساخت که ایالات "لوئیزیانا"، "نیویورک" و "جورجیا"، سه ایالت اولی هستند که حداقل 7 خانه سالمندان دارند که تحت تاثیر این ویروس جدید قرار گرفته‌اند.

این سه ایالت، در رده بالای دسته‌بندی این سازمان برای ایالاتی قرار گرفته‌اند که از همه بیشتر با شیوع این بیماری در خانه‌های سالمندان مواجه شده‌اند؛ رده بالا بدین معنی است که بین دستکم 7 تا 25 خانه سالمندان در این ایالات، تحت تاثیر قرار گرفته است.

رده‌ای دیگر، شامل سه ایالت "واشنگتن"، "نیوجرسی" و "ایلینوی" است که از وجود 4 تا 6 خانه سالمندان با مواردی از ابتلا به کووید19 گزارش داده‌اند.

گرچه ظاهرا بیشترین تعداد خانه‌های سالمندان با افراد مبتلا، در ایالت‌های لوئیزیانا، نیویورک و جورجیا گزارش شده است، اما ایالت‌های واشنگتن و نیوجرسی بیشترین آمار افراد مبتلا به این ویروس را در خانه‌های سالمندان خود دارند.

خانه‌های سالمندان به طور ویژه برای مقامات بهداشتی اهمیت بالایی دارند، چرا که می‌خواهند از حجم عمده ابتلا به ویروس کرونا که می‌تواند به شدت بر جمعیت مسن جامعه تاثیر گذارد، جلوگیری کنند.

در «مرکز مراقبت‌های زندگی» "کرکلند" که خانه سالمندانی در ایالت واشنگتن است، حداقل 35 نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون حداقل 55 نفر در خانه‌های سالمندان سراسر کشور آمریکا در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

معلولان ذهنی در آمریکا قربانی کمبود تجهیزات پزشکی می‌شوند

برخی از ایالت‌های آمریکا به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا دستورالعملی صادر کرده‌اند که بر اساس آن مراقبت پزشکی از معلولان ذهنی در اولویت قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وب سایت «پرورپابلیکا» گزارش داد، طراحان مقابله با شیوع ویروس کرونا در واشنگتن و آلاباما گفته اند کسانی که مشکلات شناختی دارند و یا از معلولیت ذهنی برخودارند در اولویت پایینی برای مراقبت پزشکی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سازمان های مدافع حقوق معلولان ذهنی از دولت فدرال خواستند تا درباره این دستورالعمل توضیح دهد. مدافعان نگران هستند با شیوع ویروس کرونا، معلولان ذهنی  از مراقبت های فشرده پزشکی محروم شوند.

مدافعان حقوق معلولان ذهنی می گویند به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی بویژه دستگاه های تنفسی طراحان مقابله با شیوع ویروس کرونا می خواهند بیماران ذهنی را از اولویت خارج کنند.

بیش از هفت میلیون نفر در آمریکا از بیماری های شناختی و ذهنی رنج می برند.

دومین فرد قربانی «کرونا» در آمریکا یک سالمند ساکن خانه سالمندان بود

یک مرد هفتاد ساله نیزدر بیمارستانی در نزدیکی «سیاتل» ایالت «واشنگتن» بر اثر ابتلا به ویروس کرونا» جان خود را از دست داد و به دومین قربانی این ویروس در ایالات متحده تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی تأیید کردند که دومین فرد مبتلا به ویروس «کووید-19» در این کشور در همان بیمارستانی در نزدیکی «سیاتل» ایالت «واشنگتن» که اولین نفر قربانی کرونا شد، جان خود را از دست داد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، اعلام خبر فوت دومین قربانی ویروس کرونا در آمریکا در حالی اعلام شده است که بنا به گزارش مقام‌های بهداشت این کشور، مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا به 74 نفر افزایش یافت.

مقام‌های بهداشت و درمان ایالت واشنگتن یکشنبه شب به وقت محلی اعلام کردند که مردی هفتاد و چند ساله بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است.

طبق این گزارش، دومین قربانی کرونا، در یک خانه سالمندان در نزدیکی سیاتل سکونت داشته است و شماری از سالمندان این مرکز به دلیل بیماری، تحت آزمایش ویروس کرونا قرار گرفته بودند.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، فرد مورد نظر در در بیمارستان «اورگرین هلث» در «کرکلند» جان خود را از دست داد. یک روز قبل از آن نیز اولین قربانی کروناویروس در این بیمارستان گزارش شد.

کد خبر 15353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد