به گزارش ایرنا، پاسخگویی به افکار عمومی و ارتباط با رسانه وظیفه یک روابط عمومی پویا، زنده، به روز و توانمند است تا بتواند با ارتباط مستمر و اطلاع رسانی بهنگام موازنه مناسبی بین نیازهای اطلاعاتی رسانه ها و مردم برقرار کرده و تلاش های انجام گرفته را به آگاهی همگانی برساند، در این بین روابط عمومی استانداری نقش رهبری این جریان را برعهده دارد.
رسانه ها به عنوان یک امکان بالقوه، مناسب ترین فرصت ها را برای ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی فراهم می کند و در واقع روابط عمومی و رسانه مکمل یکدیگرند که البته نیاز اطلاع رسانی و خبررسانی ادارات توسط خبرنگاران رفع می شود در غیر این صورت بستر شایعات بر اثر نبود اطلاعات در جامعه فراهم خواهد شد، رهبری انتشار اطلاعات و ارتباط با رسانه مدیران می تواند روند رضایت مندی مردم نیز نسبت به این مدیران را به دنبال داشته باشد این در حالی است که برخی روابط عمومی های استان مدت هاست حتی یک خبر هم در اختیار رسانه ها قرار نداده اند.
ارتباط ۲ سویه، موثر و مستمر روابط عمومی با رسانه ها و پاسخگویی مدیران با فرهنگ سازی و هماهنگی اولیه روابط عمومی ها شدنی است و در واقع ذات و وظیفه اصلی این مجموعه بوده که البته روند اطلاع رسانی در آذربایجان شرقی نیاز به ریل گذاری مجدد دارد بر این اساس باید نحوه نگرش روابط عمومی ها و همین طور مدیران نسبت به رسانه و پاسخگویی مدیران تغییر یابد.
هر اندازه ارتباط برای ارائه اطلاعات فراگیر باشد دستیابی به اهداف سازمان ها سریع تر خواهد شد و روابط عمومی در این میان نقش عمده را ایفا می کنند بدون تردید روابط عمومی ها برای تحقق این هدف نیازمند ایجاد برقراری ارتباطی علمی- تخصصی و منطقی با تمام رسانه های ارتباطی است تا روند پاسخگویی به جامعه و گزارش به مردم با خلل مواجهه نگردد.
ضرورت ایجاد نظام جامع مدیریت اطلاعات در واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی
استاد دانشگاه و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در این خصوص گفت: یکی از مهمترین وظایف واحدهای روابط عمومی در سازمان های دولتی، مدیریت اطلاعات است که در ارتباط موثر با رسانه ها، هدایت افکار عمومی و تقویت اعتماد عمومی نقش کلیدی دارد، اما عملکرد بیشتر واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی نشان می دهد که در این زمینه ضعف جدی دارند و مردم به شکل جامع، شفاف و مستمر در جریان اقدامات سازمان های دولتی قرار نمی گیرند.
سیدحسن آذری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: علت این موضوع آن است که بسیاری از واحدهای روابط عمومی، نظام مناسبی برای گردآوری، طبقه بندی و تحلیل داده ها ندارند و اطلاعات بیشتر به طور پراکنده، سطحی، مبهم، موردی و با تاخیر ارائه می شود، در واقع در این زمینه سیاست، ساختار و دستورالعمل جامع و شفافی مشاهده نمی شود.
روابط عمومی های آذربایجان شرقی سیاست، ساختار و دستورالعمل جامع و شفافی در اطلاع رسانی ندارند
وی افزود: به هر میزان که روابط عمومی ها در این زمینه بهتر عمل کرده و ارتباط مناسب تری با رسانه ها داشته باشند بازنمایی رسانه ای اقدامات دولت سریع تر و موثرتر خواهد بود، البته برای حل این مسئله در ابتدا باید مدیران و روسای سازمان ها رویکرد راهبردی درستی به جایگاه روابط عمومی داشته و از برخی انتظارات غیرعلمی همانند تبلیغات صرف، برندسازی شخصی برای مدیران به بهای کم توجهی به وجهه و اعتبار سازمانی پرهیز کنند.
آذری همچنین ادامه داد: واحدهای مرتبط در سازمان ها همانند برنامه ریزی و نظارت باید در ثبت، تحلیل و ارائه اطلاعات با واحدهای روابط عمومی همکاری تنگاتنگی داشته باشند، کم توجهی به شفافیت اطلاعاتی و کندی در جریان اطلاعات یکی دیگر از موانع موجود در این زمینه است.
وی گفت: تشکیل بانک اطلاعات خبرنگاران، پاسخگویی سریع به رسانه ها و ایجاد سامانه های ارتباطی آنلاین یکی از مهمترین راهکارهای تقویت اطلاع رسانی توسط روابط عمومی بوده، روشن است که این ارتباط در مواقع بحرانی، ضرورت و حساسیت مضاعفی خواهد داشت، مشکل دیگر در این زمینه ضعف تخصصی برخی از کارکنان واحدهای روابط عمومی در تحلیل داده و گزارش نویسی است که باعث غلبه رویکرد تشریفاتی و اداری بر کار آنها می شود.
وی افزود: یکی دیگر از مسائل موجود در این زمینه، ضعف واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی در هماهنگی و هم افزایی ارتباطاتی و اطلاعاتی در سطح استان است، انتظار می رود این واحدها با توجه به جایگاه و ماهیت خود با وحدت رویکرد و انسجام بیش از پیش عمل کرده و تصویر هماهنگ و روایت گویاتری از برنامه ها و اقدامات دولت نزد افکار عمومی و نخبگان جامعه ایجاد کنند.
وی یادآور شد: تقویت شورای هماهنگی روابط عمومی های سازمان های دولتی در آذربایجان شرقی، تدوین برنامه ارتباطی مشترک و منسجم، پایش افکار عمومی استان و همکاری و هم افزایی در تولید و انتشار اطلاعات در این زمینه موثر خواهند بود، همچنین اجرای موثر قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات جهت افزایش شفافیت، پاسخگویی و تقویت اعتماد عمومی ضروری به نظر می رسد.
آذری یادآور شد: در مجموع با توجه به نتایج افکارسنجی های مستمر درباره مسائل جامعه و وجود نارضایتی های مختلف، روشن است که تقویت تعامل دولت با مردم ضروری است و در این زمینه واحدهای روابط عمومی سازمان های دولتی نقش بی بدیل و بسیار حیاتی دارند.

برای ایجاد نظام ارتباطی موفق و تأثیر گذار در سازمان، شکل دادن شبکه ای پویا و فعال و آنلاین بسیار ضروری است
محمد فرج پور مدرس دانشگاه و از مدیران سابق روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اساس نظام رسانه ای هر سازمان دولتی و بخش خصوصی شفاف سازی عملکرد و انعکاس آن به افکار عمومی است و امروزه در عصر دیجیتال و شاهراه های ارتباطی ،تحقق این امر مهم با ابزار رسانه در ابعاد مختلف امکان پذیر است، بر این اساس کارشناس امور رسانه که توان تولید محتواهای مناسب ،دقیق در قالب های صوتی،تصویری،مکتوب و چند رسانه را دارند در نظام ارتباطی هر سازمان جایگاه ویژه ای دارند.
وی افزود: برای ایجاد نظام ارتباطی موفق و تأثیر گذار در سازمان، شکل دادن شبکه ای پویا و فعال و آنلاین بسیار ضروری است، داده ها و اطلاعات از بخش های مختلف سازمان باید روزانه در اختیار کارشناسان ارتباط با رسانه قرار گیرد تا این کارشناسان با تلفیق اطلاعات جدید و توجه به سوابق قبلی خبر ، داده ها را با متدهای لازم طراحی، تدوین و منتشر کنند.
فرج پور ادامه داد: محل انتشار اخبار و تولیدات این کارشناسان قبلا رادیو و تلویزیون و مطبوعات بود ولی در هزاره سوم ابزارهای جدید و آنی انتشار اخبار و رویدادها آنلاین و ۲۴ ساعته فراهم شده است و علاوه بر آن شبکه های اجتماعی نیز بر فرایند انتشار سریع و به موقع اخبار و رخداد ها اضافه شده است، بر این اساس کارشناس رسانه با شناخت کامل از رویدادهای داخل سازمان با ظرافت خاصی با در نظر گرفتن جوانب مختلف رخدادها، را در قالب های خبری، گزارش ،مصاحبه،گفت و گو آماده و منتشر می کند.
شفافیت، تولید محتوی مناسب و توجه به نیاز و ذایقه مخاطب باید مورد نظر روابط عمومی ها باشد
وی افزود: شفاف بودن و تولید محتوی مناسب و توجه به نیاز و ذایقه مخاطب نیز باید مورد نظر باشد، در پایتخت با توجه به استقرار کارشناسان رسانه ای قوی و آموزش دیده و کار بلد ارتباط رسانه ای روند نسبتا مطلوبی را در وزارتخانه ها و سازمان های بزرگ دولتی و رسانه ای شاهد هستیم ولی در مراکز استان ها این موضوع مهم رنگ باخته و ارتباط رسانه ای بیشتر ادارات و سازمانها، سلیقه ای و معمولا با نظر رئیس و مدیرکل به پیش می رود که نقص های زیادی دارد.
وی یادآور شد: در دوره دولت سید محمد خاتمی شورای هماهنگی روابط عمومی های استانداری ها در سراسر کشور شکل گرفت و جایگاه مدیر روابط عمومی استانداری ها بعنوان مدیر، طراح ،ناظر و هادی ارتباطات رسانه ای ارتقا یافت طوری که در آذربایجان شرقی و سایر استانداری ها مدیران روابط عمومی در شورای معاونین استانداری نیز عضو شدند.
فرج پور گفت: اولین شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان شرقی را بعد از انتقال از مدیریت ارتباط با رسانه های سازمان صداوسیما در اواخر سال ۸۰ در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد،جلسات و نشست های،منظم و ماهانه با حضور صاحب نظران و اساتید علوم ارتباطات در تبریز برپا میشد.و نقش روابط عمومی در ادارات استان در امور سازمان و ارتباطات درون و برون سازمانی افزایش یافت.
وی ادامه داد: دوره های تخصصی خبر را برپا کردیم و انتشار اخبار و رخدادهای سازمان های استانی دوچندان شد، بخشنامه هایی را با امضای استاندار وقت به تمام سازمان های دولتی و بزرگ خصوصی استان ارسال و آنها ملزم به ایجاد یا گسترش واحدهای ارتباطی با رسانه های و پاسخگویی به مطالبات مردم استان شدند، جشنواره های روابط عمومی برای ایجاد رقابت و دیده شدن توانمندیهای ادارات روابط عمومی برپا شدند، اکنون نیز در دولت جدید بیان عملکرد دستگاهها و لزوم آگاهسازی عموم از اتفاقات و مشکلات ادارات ضروری است.طوریکه برای فائق آمدن بر ناترازی های انرژی تولید مطالب آگاهسازی و هوشیار سازی عموم از نحوه استفاده درست از انرژی های برق و گاز و آب و حتی بنزین با شگردهای اقناع و تبلیغاتی صحیح بیش از پیش ضروری است.

مهمترین وظایف روابط عمومی های استانداری ها تدوین راهبرد رسانه ای مناسب است
محمدرضا عزیزپور عضو انجمن روابط عمومی ایران و مدیر کل سابق امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مهمترین وظیفه روابط عمومی ها در ارتباطات رسانه ای، تسهیل گری و انجام نقش دستیاری رسانه هاست، برحسب تجربه شخصی، ارتباطات رسانه ای روابط عمومی به سه شکل متصور است؛ شکل اول به گونه ای است که مدیر دستگاه به کلی از مصاحبه و گفتگو با رسانه ها شانه خالی کرده و کلیه وظایفش را در این خصوص به مدیر روابط عمومی تفویض می کند.
وی اضافه کرد: شکل دوم به گونه ای است که انجام هرگونه ارتباط رسانه ای از طریق رییس دفتر مدیر یا شخص دیگری غیر از مدیر روابط عمومی هماهنگ می شود، شکل سوم هماهنگی ارتباط رسانه ای و انجام مصاحبه با هماهنگی مدیر روابط عمومی است، در شکل سوم مدیر روابط عمومی می تواند ضمن شناسایی و ارایه مشاوره با خبرنگار متقاضی مصاحبه درباره چالش های اساسی و تعیین سیاست خبری با او صحبت کند و آنچه صلاح است را به راحتی با او در میان بگذارد، به نظرم این شکل از ارتباط رسانه ای ایده آل است.
برای تدوین راهبردهای رسانه ای مناسب توسط روابط عمومی ها، در حال حاضر بالغ بر ده ها راهبرد رسانه ای در متون تخصصی این رشته وجود دارد که متخصصان روابط عمومی می توانند برحسب موقعیت و شرایط از آنها استفاده کنند، ولی متاسفانه روابط عمومی ها با این راهبردها آشنا نیستند.
وی گفت: برای تدوین راهبردهای رسانه ای مناسب توسط روابط عمومی ها، در حال حاضر بالغ بر ده ها راهبرد رسانه ای در متون تخصصی این رشته وجود دارد که متخصصان روابط عمومی می توانند برحسب موقعیت و شرایط از آنها استفاده کنند، این راهبردها پویایی و قابلیت تغییر دارند و خطی نیستند، متاسفانه روابط عمومی های ما زیاد با این راهبردها آشنا نیستند و مواجهه آنان با رسانه ها به صورت خطی و کلیشه ای است، مثلا وقتی خبرنگارچند رسانه از مدیر روابط عمومی دستگاه اجرایی تقاضای هماهنگی برای مصاحبه جداگانه وا ختصاصی با مدیر ارشد سازمان را دارند، مدیر روابط عمومی ،تقاضا برای مصاحبه های اختصاصی را تبدیل به یک کنفرانس عمومی می کند و دست خبرنگار متقاضی مصاحبه اختصاصی داخل حنا می ماند و او دیگر قادر نیست در مصاحبه عمومی بیش از یک یا حداکثر دوسئوال بپرسد چون ممکن است موجب اعتراض سایر خبرنگاران واقع شود.

وی در خصوص وظیفه روابط عمومی ها در ارتباط با رسانه ها نیز توضیح داد: مهمترین وظایف روابط عمومی های استانداری ها تدوین راهبرد رسانه ای مناسب برای معرفی ظرفیت ها وقابلیت های اجتماعی، خلق سرمایه اجتماعی فرهنگی و اقتصادی هر استان به طور خاص در آذربایجان شرقی تاکید بر ظرفیت و نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور موظف کردن تمام دستگاه های اجرایی برای ارایه برنامه عملکرد سالانه در خصوص مصاحبه های اختصاصی و عمومی و برگزاری تورهای رسانه ای و رصد و پایش عملکرد رسانه ها اهتمام ویژه برای افزایش مهارت های ارتباطی و سواد رسانه ای مدیران دستگاه های اجرایی استان ها از طریق طرح موضوع در جلسات مهم از جمله شورای برنامه ریزی و توسعه، شورای اداری استان و جلسات شورای اداری شهرستان ها، استفاده از همه ظرفیت های رسانه ای استان شامل سنتی و جدید و استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی به طور خاص، تعیین ضوابط انتصاب و انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی، عملکردهای رسانه ای دستگاه های اجرایی باید به ارزیابی های سالانه جشنواره شهید رجایی مرتبط شود و در ارزیابی های آن از نهادهای تخصصی و انجمن های حرفه ای رسانه ای استفاده شود.
روابط عمومی که خود را در حد یک واحد ساده سازمانی پائین بیاورد، طبیعی است که نتواند از مدیر آن سازمان بخواهد که پاسخگو باشد
محمد حسن علملو پیشکسوت و فعال مطبوعات نیز به ایرنا گفت: روابط عمومی سازمان ها در پاسخگو کردن مدیران و نیز ارتباط خوب و تاثیر گذار با رسانه ها و اطلاع رسانی و گزارش به مردم وظیفه سنگینی را بعهده دارند، روابط عمومی یک سازمان برای اینکه اثر گذاری لازم را در پاسخگو کردن مدیران داشته باشند ابتدا باید خود مسئولان و تلاشگران روابط عمومی در کنار دانش، کارآمدی، هنر لازم را هم برای ایفای این نقش بر عهده گرفته، آنگاه بتوانند ضمن ثابت کردن خود و بالا بردن وزن روابط عمومی ، مدیران را نیز ناچار از پاسخگوئی به در خواست های رسانه ها و مردم بکنند.
وی تاکید کرد: روابط عمومی که خود را در حد یک واحد ساده سازمانی پائین بیاورد، طبیعی است که نتواند از مدیر آن سازمان بخواهد که پاسخگو باشد، مدیر روابط عمومی خوب باید در کنار باور داشتن به مسئولیت خود ، اطلاعات سازمانی اش که در آن مسئولیت روابط عمومی را بر عهده گرفته، حتی در مواردی بیشتر از مدیران نیز باشد و آنگاه بتواند تاثیر گذاری لازم را در مدیر داشته باشد . البته در این زمینه دیدگاه یک مدیر در ارتباط با نقش و عملکرد روابط عمومی نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .
وی همچنین در خصوص وظایف روابط عمومی ها در قبال رسانه ها و گزارش به مردم، اظهار کرد: روابط عمومی ای می تواند وظیفه خود را در قبال رسانه ها بخوبی ایفا کند که به واقع در امور سازمانی خود و آنچه که در سازمان و حول محور آن می گذرد تسلط داشته باشد و آنگاه بتواند از طریق مدیران سازمانی یا به طور مستقیم توسط خودش آنها را به رسانه ها و در نهایت به مردم انتقال دهد.
در روابط عمومی ها بیشتر دیده می شود، روابط عمومی سازمان هایی موفق بوده اند که مدیران و تلاشگران آنها تسلط لازم را به امور داشته و بخوبی توانسته اند جایگاه خود را به مسئولان بقبولانند و به آنها عمل کنند
وی افزود: روابط عمومی که نداند در سازمان و حتی فراتر از آن در جامعه چه می گذرد ناچار رسانه گریز خواهد بود و این به ضرر سازمان و جامعه است، روابط عمومی ها باید به اهمیت وظیفه سنگین خود برای برقراری ارتباط نزدیک با رسانه ها واقف بوده و برای انعکاس عملکرد و انتقال پیام سازمانی به مردم و در خواست های مردمی را در جهت اعتلای سازمانی پاسخگو باشند.
علملو ادامه داد: رسانه گریزی در روابط عمومی ها بیشتر دیده می شود، روابط عمومی سازمان هایی موفق بوده اند که مدیران و تلاشگران آنها تسلط لازم را به امور داشته و بخوبی توانسته اند جایگاه خود را به مسئولان بقبولانند و به آنها عمل کنند و ارتباط مستمر و موثری هم با رسانه ها داشته باشند.

پیوند روابط عمومی و رسانه یک نظام تعاملی و فرآیند همافزایانه است که اعتماد و مشروعیت سازمان را به دنبال دارد
مدیر اسبق روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: در تحلیل پویاییهای عصر حاضر، رابطه میان روابط عمومی و رسانهها دیگر محدود به وظیفهگرایی صرف نیست، بلکه به معماری ارتباطی خردمندانه و سرنوشتساز بدل شده است، این پیوند، یک نظام تعاملی و فرآیند همافزایانه است که در صورت طراحی و هدایت درست، میتواند به موتور محرکه اعتبار، اعتماد و مشروعیت سازمان تبدیل شود.
جواد آهنگری اظهار کرد: در این منظومه نوین، رسانهها نه تنها یک کانال انتقال پیام، بلکه شبکهای بههمپیوسته و تأثیرگذار هستند که اعتبار، شهرت و حتی آینده یک سازمان را رقم میزنند، از اینرو، برخورد فعال، هوشمند و راهبردی با رسانهها، ضرورتی انکارناپذیر است، این ارتباط زنده، پویا و دوسویه تبدیل شود که بر پایه ارزشآفرینی متقابل و مشارکت معنادار بنا شده باشد.
وی افزود: برای تحقق این هدف، ضروری است که روابط عمومیها از نقش سنتی «منبع خبر» به جایگاه «شریک محتوایی» ارتقا یابند، با تشکیل تیمهای مشترک و خلق روایتهای منسجم، هم نیاز رسانهها تأمین شود و هم پیام سازمان بهدرستی منتقل شود.
وی ادامه داد: سنجش اثربخشی ارتباطات در ابعاد مختلف از جمله عمق تعامل، گستره نفوذ، میزان اعتماد و اثرگذاری راهبردی مورد توجه قرار گیرد، در چارچوب این نگاه تحولگرا، لازم است که همکاری جایگزین رقابت شود، ارزشآفرینی جایگزین پیامرسانی صرف شود، اعتماد به عنوان سرمایه اصلی ارتباطات شناخته شود، رسانهها به عنوان شریک راهبردی دیده شوند، نه صرفاً ابزار ارتباطی، این تحول بنیادین، روابط عمومی را از حاشیه به متن تصمیمگیریهای سازمانی منتقل میکند.
وی گفت: روابط عمومی موفق امروز، هنرِ مدیریت رابطه است؛ نه صرفاً اجرای یک وظیفه. این رابطه، سرمایهگذاری بلندمدتی است بر پایه اعتماد، احترام و خلق ارزش مشترک، اساس این رابطه بر اعتماد بنا شده است؛ اعتمادی که از مسیر شفافیت، پاسخگویی و ارائه مستمر اطلاعات درست، دقیق و سودمند حاصل میشود، این رابطه زمانی به بلوغ میرسد که هر ۲ طرف، موفقیت خود را در گرو موفقیت دیگری بدانند و در مسیر رشد مشترک گام بردارند.
آهنگری افزود: فرآیند اطلاع رسانی باید همچون نبضی دائمی، در قالب گفتگوهای مستمر، تعاملات هدفمند و بازخوردهای سازنده جریان یابد، هر برنامهای که این اصول بنیادین را نادیده بگیرد، در نهایت سطحی، کماثر و غیرحرفهای خواهد بود.
وی یادآور شد: وقتی این عناصر به درستی در کنار هم قرار گیرند، همزیستی حرفهای و احترام متقابل شکل خواهد گرفت که برای هر ۲ طرف ارزشآفرین است، در این میان، مسئولان ارشد و مدیران اجرایی باید به اهمیت راهبردی این ارتباط واقف باشند و با اختصاص منابع لازم، زمینه تبدیل این ارتباط به یک مزیت رقابتی پایدار را فراهم آورند.
روابط عمومی نوین با تبدیل پاسخگویی از "یک اجبار" به "انتخابی آگاهانه"، مدیران را به سوی حکمرانی شفاف رهنمون میکند
آهنگری همچنین با بیان نقش روابط عمومی در ترغیب مدیران به پاسخگویی، گفت: نقشی راهبردی، پیچیده و حیاتی است که فراتر از مسئولیتهای مرسوم یک کارشناس رسانه عمل میکند. اگر در گذشته، روابط عمومی تنها پل ارتباطی بین سازمان و رسانهها به شمار میرفت، امروزه به عاملی کلیدی برای ایجاد شفافیت، اعتمادسازی و تعامل سازنده با ذینفعان تبدیل شده است.
وی افزود: روابط عمومی با پایش مستمر و تحلیل عمیق نظرات، انتظارات و دغدغههای مخاطبان، تصویری روشن از فضای پیرامون سازمان را پیش روی مدیران قرار میدهد. این تحلیلها، بستری مناسب برای تصمیمگیری آگاهانه، واقعبینانه و مبتنی بر شواهد عینی فراهم کرده و مدیران را به سمت پذیرش مسئولیت و پاسخگویی داوطلبانه سوق میدهد.
وی ادامه داد: پاسخگویی مدیران نباید تنها از سر اجبار قانونی باشد، بلکه باید از درکی عمیق از ضرورتهای راهبردی و تعهد به اصول حکمرانی مطلوب سرچشمه گیرد. هنگامی که پاسخگویی به عنوان یک مزیت رقابتی و ارزشمند، عاملی برای تقویت اعتماد عمومی و نشانهای از بلوغ مدیریتی پذیرفته شود، روابط عمومی میتواند نقش محوری خود را در نهادینه کردن این فرهنگ ایفا کند.
آهنگری خاطر نشان کرد: روابط عمومی نوین با تبدیل پاسخگویی از "یک اجبار" به "انتخابی آگاهانه"، مدیران را به سوی حکمرانی شفاف رهنمون میسازد، در این مسیر، مدیران ارشد استان باید پیشگام و الگوی عینی پاسخگویی باشند. وقتی مدیران ارشد به شکلی فعال و داوطلبانه پاسخگو باشند، این فرهنگ به تدریج در تمام سطوح مدیریتی نهادینه خواهد شد.
وی گفت: پاسخگویی پیشگیرانه مسئولان کشوری و مدیران ارشد استانی ، سرمشق و الگویی برای تمام نهادها و سازمانهای زیرمجموعه خواهد بود و زمینهساز توسعه متوازن و محقق کننده حکمرانی خوب در استان می شود. این رویکرد، علاوه بر تقویت اعتماد عمومی، مشروعیت نظام مدیریتی را نیز ارتقا و بهبود خواهد بخشید.












نظر شما