به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای سابقه عملکرد موفق در بحرانهای گذشته نظیر سیل ۹۸وحادثه متروپل آبادان است، افزود: در اولین گام، آمادگی سازمان را از طریق رسانهها وفضای مجازی اعلام کردیم و مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ که ابتدا از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب فعال بود، بهتدریج با افزایش نیروها به فعالیت ۲۴ ساعته رسید و اکنون این مرکز با ۱۸ نیروی متخصص به طور شبانهروزی پاسخگوی تماسهای مردم است.
به گفته کریمیان، در هفته گذشته بیش از هزار تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ ثبت شده که حدود ۲۴۰ مورد آن مستقیماً مرتبط با اضطراب و اختلالات روانی ناشی از تنشها و شرایط جنگی اخیر بوده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت سلامت روان خانوادهها، از همکاری بیش از ۵۰ مرکز مشاوره حضوری در سطح استان خبر داد که برای ارائه خدمات داوطلبانه اعلام آمادگی کرده اند که تمامی این مراکز دارای مجوز رسمی و تاییدیههای امنیتی و تخصصی هستند.
مدیرکل بهزیستی خوزستان از راهاندازی ۷۸ تیم تخصصی محب (مداخله در بحران) در سطح استان خبر داد که ترکیبی از روانشناس و مددکار اجتماعی هستند و در مواقع بروز بحران، بهصورت حضوری در محلات آسیبدیده مستقر میشوند.
کریمیان افزود:این تیمها ضمن شناسایی موارد آسیبدیده، اقدام به تشکیل پرونده، مصاحبه، ارجاع و پیگیریهای لازم میکنند.
وی افزود: از این ۷۸ تیم، ۱۳ تیم در شهر اهواز و مابقی در سایر شهرستانهای استان مستقر شدهاند، همچنین در نظر داریم نیروهای معرفیشده از سوی استانداری را نیز در قالب این تیمها بهکارگیری کنیم.
کریمیان در پایان با اشاره به اینکه همواره درکشور ما بحران هایی مانند زلزله وسیل و...وجود دارد، بر ضرورت حفظ و تقویت تیمهای محب، آموزشهای مستمر و هماهنگی بیندستگاهی تأکید کرد و گفت: سلامت روان وسلامت اجتماعی هموطنان ، خط قرمز بهزیستی است و در این مسیر، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
نظر شما