سید مجتبی هوشیار در این خصوص بیان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد اجتماعی، باید در مسیر رشد و تحول مستمر قرار گیرد و این امر تنها از طریق تقویت و توسعه توانمندیهای علمی، عملی و نگرشی کارکنان محقق میشود.
وی افزود: توجه به رویکرد مدیریت دانش، به عنوان محور کلیدی توسعه و تحول در سازمان، راهکاری مؤثر در رسیدن به این هدف است. برای تبدیل یک سازمان سنتی به سازمانی یادگیرنده، تقویت سه محور اصلی، یعنی خودفراگیری، آموزش مجازی و مدیریت دانش ضروری است.
کارشناس مسئول آموزش و پژوهش بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: مدیریت دانش در بهزیستی به تقویت تبادل اطلاعات و تجربیات میان کارکنان، بهبود فرآیندهای تصمیمگیری و ارتقای سطح خدمات به جامعه هدف کمک میکند. حرکت به سمت سازمان یادگیرنده، نیازمند تغییر در رویکردها و تقویت فرهنگ یادگیری در تمامی سطوح سازمان است و تنها از این طریق میتوان به پویایی و کارایی بیشتر در ارائه خدمات اجتماعی رسید.
نظر شما