وی اظهار داشت: «خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، به عنوان آسانترین و مطمئنترین مسیر دسترسی شهروندان به خدمات روانی، اجتماعی و حمایتی، به صورت شبانهروزی و رایگان در اختیار عموم مردم قرار دارد. این سامانه، در کوتاهترین زمان ممکن، امکان مداخله در بحرانها و ارجاع به خدمات تخصصی درون و برونسازمانی را فراهم میکند.»
دکتر حسینآبادی افزود: «در سال ۱۴۰۳، تعداد ۸۸۳۰ تماس با خط ۱۲۳ در استان مرکزی ثبت شده است. این تماسها شامل گروههای مختلفی از جامعه بودهاند که نیازمند خدمات روانشناختی، مددکاری، حمایتهای حقوقی یا مداخله فوری در بحرانها بودهاند.»
وی ادامه داد: «بیشترین تماسها مربوط به موارد نیاز به راهنمایی و ارجاع به منابع حمایتی و تخصصی بوده است. پس از آن، اختلافات خانوادگی حاد، افکار و رفتارهای خودکشی، کودکآزاری و همسرآزاری در رتبههای بعدی قرار دارند.»
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با تأکید بر اهمیت نقش اورژانس اجتماعی در پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی گفت: «گروههای هدف خدمات اورژانس اجتماعی شامل کودکآزاری، همسرآزاری، معلولآزاری، سالمندآزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض آسیب، دختران فراری و افراد دارای بحرانهای روانی مانند افکار خودکشی هستند.
پاسخگویی تخصصی، حضور میدانی در مواقع بحرانی و ارجاع به مراکز تخصصی، بخشی از خدمات گسترده اورژانس اجتماعی است.»
دکتر حسینآبادی در پایان از تلاشهای شبانهروزی کارشناسان روانشناس، مددکار اجتماعی و تیمهای اورژانس اجتماعی قدردانی کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به آسیب اجتماعی، موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۲۳ اطلاع دهند.
۸۸۳۰ تماس با خط ۱۲۳ در سال ۱۴۰۳؛ اورژانس اجتماعی تکیهگاه امن خانوادهها
با اورژانس اجتماعی، یک تماس میتواند نجاتبخش باشد.
#اورژانس_اجتماعی #خط123 #بهزیستی_استان_مرکزی #حمایت_روانی #کودک_آزاری #اختلاف_خانوادگی #سلامت_اجتماعی #پیشگیری_از_آسیب #اورژانس_زندگی
نظر شما