جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با محوریت سلامت اداری برگزار شد

صبح امروز، سه شنبه ۷ اسفندماه، جلسه شورای اداری بهزیستی خوزستان با حضور مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان بهزیستی و کارشناسان گروه نظارت و بازرسی عملکرد بهزیستی کشور، مدیر کل بهزیستی خوزستان، اعضای شورای اداری بهزیستی استان و رابطین بازرسی سراسر استان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان، در ابتدای این جلسه گفت:  مراقبت و صیانت از جامعه هدف، مدیران، همکاران و شرکای اجتماعی سازمان، پیشگیری از بروز مشکلات، برطرف کردن نواقص و اصلاح فرآیندها موضوع اصلی دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد می باشد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی یک سازمان اجتماعی است افزود: رعایت اصول حرفه ای و اجرای قوانین بالادستی شرط لازم برای جلوگیری از مشکلات است و به همین دلیل در پایان هرسال،  ارزیابی عملکرد فعالیت های دستگاه های دولتی در دو حوزه شاخص های عمومی و اختصاصی در جشنواره شهید رجایی انجام می شود.

کریمیان با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به شکایات و درخواست ها و تکریم ارباب رجوع، به عنوان یکی از محورهای اصلی ارزیابی عملکرد بیان داشت: از معاونین، روسا و کارشناسان بهزیستی در استان و شهرستان انتظار داریم تا با پاسخگویی مناسب، دقیق و قانونی به ارباب رجوع و اقناع ایشان، به ویژه در شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی، به حفظ آرامش در جامعه هدف کمک کنند.

وی اظهار داشت: مطالعه و اجرای دقیق دستورالعمل ها، بخشنامه ها و قوانین بالادستی برای رفع نقاط ضعف و شناسایی گلوگاه های فساد می بایست اولویت اصلی همه مدیران و کارشناسان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان همچنین عنوان داشت:  از دیگر موضوعات حائز اهمیت که باید پیگیری گردد هزینه کرد به موقع، به جا و با اولویت بندی اعتبارات است .

مهران کریمیان با بیان اینکه توجه به رعایت موضوعات اخلاقی  ورفتاری ، اجرای دقیق دستورالعملهای مالی و تکریم ارباب رجوع ونظارت مستمر برامورازجمله وظایف همه همکاران است   گفت: تدوین برنامه هایی جهت آموزش کارکنان در حوزه سلامت اداری، تقویت جایگاه دفتر بازرسی در تشکیلات به منظور صیانت از حقوق ذی نفعان و آگاهی رسانی درباره نکاتی که در رصدها و پایش های انجام شده توسط گروه نظارت و بازرسی عملکرد سازمان بهزیستی کشور انجام شده است از جمله دیگر مواردی است که  منجر به  ارتقای خدمات رسانی به جامعه هدف خواهد شد.

مهناز کاشی، مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه به اهداف بازدیدهای میدانی اشاره کرد و گفت: «این بازدیدها با هدف ارتقاء سلامت اداری ، شناسایی موانع و مشکلات و تلاش درجهت رفع انها وتدوین برنامه های بهبود امور انجام می‌شود.» وی همچنین بر ضرورت مطالعه و اجرای دقیق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها توسط کارشناسان و مدیران تأکید کرد و بر نظارت مستمر بر فرآیندهای جاریاشاره داشت.

در پایان این جلسه، کارشناسان بهزیستی به ارائه گزارش‌هایی از وضعیت مراکز و شاخص‌های ارزیابی عملکرد پرداختند و به سؤالات حاضران پاسخ داده شد. این نشست با تأکید بر تعامل و همکاری برای ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی در استان خوزستان به پایان رسید.

کد خبر 131112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد