به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بهزیستی استان تهران: در مراسم اختتامیه طرح مشارکتهای اجتماعی نوجوانان (مانا)، سید حسن موسوی چلک، معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، بر ضرورت ایجاد تغییر در شیوههای آموزش در مدارس تأکید کرد و گفت: «مدارس ما نباید شادیگریز باشند. اگر فضای مدرسه شاد و مشارکتمحور باشد، دانشآموزان مهارتهای ارتباطی و اجتماعی را در کنار آموزش دروس یاد خواهند گرفت.»
وی با اشاره به تجربیات بینالمللی، به نمونهای از مدارس در هند پرداخت که در آنها دانشآموزان از طریق صندوقهای قرضالحسنه، برنامههای گروهی و آموزش مهارتهای اجتماعی، از سنین پایین برای نقشآفرینی در جامعه آماده میشوند.
موسوی چلک همچنین به ضرورت بازنگری در برنامههای آموزشی مدارس ایران اشاره کرد و افزود: «باید به دانشآموزان فرصت مشارکت در تصمیمگیریهای مدرسه داده شود. شورای دانشآموزی باید نقش مؤثرتری داشته باشد و مدارس به محیطهایی برای پرورش مسئولیتپذیری تبدیل شوند.»
وی در پایان سخنان خود بر لزوم تقویت تعامل بین مدارس، خانوادهها و سازمانهای مردمنهاد تأکید کرد و گفت که آموزش و پرورش باید پذیرای ایدههای نوآورانه برای توانمندسازی دانشآموزان باشد تا آنها بتوانند در آینده نقشهای مؤثرتری در جامعه ایفا کنند.
نظر شما