دیّر| افتتاح برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان دیّر

برنامه بینایی سنجی با حضور رئیس و کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی، کارشناس شبکه بهداشت و درمان، کارشناسان اداره آموزش و پرورش در کودکستان دریا شهر بردستان شهرستان دیّر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان دیّر، سیرانوش دارایی رئیس بهزیستی این شهرستان گفت : سن ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان که با کمترین هزینه می‌توان از بروز کم بینایی و نابینایی جلوگیری کرد.

دارایی در مراسم افتتاح اجرای طرح آمبلیوپی (پیشگیری از تنبلی چشم) اظهار داشت : سن ۳ تا ۶ سالگی زمان طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان که با کمترین هزینه می‌توان از بروز کم بینایی و نابینایی جلوگیری کرد.

وی یاد آور شد : طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در شهرستان دیّر برای کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود.

سیرانوش دارایی ادامه داد : سال گذشته ۴۰۰۴ نفر کودک در این طرح ارزیابی شدند، که در این خصوص ۱۴۶ نفر که مشکوک به اختلالات بینایی بوده اند به بینایی سنج ارجاع داده شدند.

دارایی در خاطر نشان کرد : تنبلی‌چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است و در صورتی که اشکال دید کودک تا قبل از ۵ سالگی تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرد، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع، بینایی کامل به دست می‌آید.

کد خبر 108646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد