تجلی استعداد هنری کودکان اوتیسم اردبیل

اردبیل - ایرنا - کودکان اوتیسم در استان اردبیل که از خدمات متنوع اداره کل بهزیستی برخوردار هستند، با برپایی نمایشگاه نقاشی و خلاقیت‌های دستی به مناسبت هفته آگاهی نسبت به بیماری یاد شده، نبوغ و استعداد هنری خود را به نمایش گذاشتند.

به گزاش خبرنگار ایرنا ، اوتیسم به مجموعه ای از اختلال رشدی گفته می‌شود که مهارت‌های کلامی و غیرکلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معناداری تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و اغلب علائم آن در آغاز ۱۸ ماهگی و یا ۲ سالگی بروز می‌کند.

همزمان با هفته اوتیسم (۱۴ تا ۲۰ فروردین)، برنامه‌های متنوعی با همت اداره کل بهزیستی اردبیل در سراسر این استان در حال برگزاری است و مسئولان نیز از محل‌های اجرای آن برنامه‌ها و همچنین از ۲ مرکز توانبخشی و خدمات‌رسانی به کودکان مبتلا به اوتیسم در اردبیل بازدید می‌کنند.

یکی از برنامه‌های مرتبط با این هفته نمایشگاه نقاشی و آثار هنری کودکان اوتیسم استان اردبیل است که در کتابخانه مرکزی اردبیل دایر شده و بازدید از خلاقیت‌های هنری جامعه هدف با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از ساعت ۹ تا ۱۵ امکان‌پذیر است.

حامد رضایی ، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل روز دوشنبه در بازدید از این نمایشگاه با تشریح گستردگی حوزه عملکرد بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان به ویژه کودکان اوتیسم گفت: این نهاد خدمات‌رسان در حوزه‌های فرهنگی نیازمند مساعدت و مشارکت سایر دستگاه‌هاست و در این راستا کتابخانه‌های عمومی در حوزه فرهنگی و کتابخوانی، همکاری قابل توجهی دارند و توسعه این همکاری‌ها در کاهش مشکلات این قشر از جامعه موثر است.

تجلی استعداد هنری کودکان اوتیسم اردبیل

 کودک مبتلا به اختلال اوتیسم در حال نقاشی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه و مددجویان سازمان بهزیستی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی استان با ایجاد بخش‌های روشندلان، ناشنوایان و کم‌شنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل خدمات فرهنگی و کتابخوانی را گسترش داده و شعبه‌های این بخش‌ها در شهرستان‌های پارس‌آباد و مشگین‌شهر نیز فعال ست.

وی با اشاره به تعامل کتابخانه‌های عمومی با مراکز توانبخشی معلولان و سایر مراکز مرتبط با بهزیستی خاطرنشان کرد: برنامه‌های گفتار درمانی و کلاس آموزش ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان با مشارکت کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل، ۲۸۴ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم توسط پرسنل تخصصی و آموزش دیده این اداره کل خدمات غربالگری، تشـخیص و مداخلات مرکز محور و خـانواده محور دریافت می‌کنند.

بیش از ۲۷ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی استان اردبیل هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 105530

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد