دکتر طاهری زاده سرپرست بهزیستی استان بمناسبت روز جهانی اتیسم از مرکز اتیسم(یارا) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان دکتر طاهری زاده سرپرست بهزیستی استان بمناسبت روز جهانی اتیسم از مرکز اتیسم(یارا) بازدید کرد.

طاهری زاده سرپرست بهزیستی گلستان؛ بمناسبت روز جهانی اتیسم ضمن حضور در مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اتیسم «یارا» شهرستان گرگان و بازدید از نحوه ارائه خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی به این کودکان، با خانواده ها و پرسنل این مرکز دیدار و گفتگو کرد.در حال حاضر ۳ مرکز اتیسم سطح استان ( گرگان،آزادشهر و گنبد کاووس )در حال فعالیت هستند.

سرپرست بهزیستی استان تشخیص به موقع اختلال اتیسم را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: که اختلال اتیسم یک اختلال مادام العمر است اما از طرفی با مداخله بهنگام می توان از شدت یافتن این اختلال جلوگیری کرد و آینده بهتر و پربارتری را برای این کودکان ترسیم نمود. ایشان ادامه داد: سن طلایی تشخیص و مداخلات بهنگام در اختلال طیف اتیسم ۲ تا ۵ سال است بنابراین ضمن توجه به آگاهسازی هر چه بیشتر عموم، خانواده ها می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها و پایگاه های غربال گری سطح استان (مراکز اتیسم دارای مجوز غربالگری) نسبت به شناسایی به موقع این اختلال اقدام نمایند و از خدمات سازمان بهزیستی در این راستا بهره مند گردند.

کد خبر 105463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد