حضور استاندار خوزستان در محفل قرآنی و ضیافت مهربانی با ایتام بهزیستی

استاندار خوزستان در دومین روز از سال نو و نهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور در شیرخوارگاه بهزیستی اهواز در فضایی صمیمی با کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان،علی اکبر حسینی محراب  در ابتدا با همراهی مدیر کل بهزیستی خوزستان ضمن بازدید از بخش های مختلف شیرخوارگاه و تبریک سال نو به کارکنان این مرکز ،اززحمات ایشان و  خدمات ارائه شده به کودکان  تشکر کرد.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن شرکت در محفل قرآنی  با کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در فضایی صمیمی با آنها گفتگو  و طی مراسمی هدایایی اهدا کرد و در پایان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در ضیافت افطاری با این کودکان شرکت کرد.

حسینی محراب در حاشیه این  مراسم گفت: امروز توفیقی بود که در یکی از مراکز دوازده‌گانه بهزیستی در استان ساعاتی را در کنار فرزندان خود بگذرانیم. این عزیزان افرادی بانشاط، با استعداد، خوش اخلاق، سالم و پرانگیزه هستند و امیدواریم این شرایط را حفظ کرده و بتوانند پله های ترقی را طی نموده و در جامعه اثرگذار باشند.

وی افزود: به هر جهت وقتی خداوند نعمت‌هایی از انسان می‌گیرد نعمت‌های دیگری را جایگزین میکند. خوشبختانه مربیانی که در این مرکز فعالیت می‌کنند تلاش وافری دارند و امیدواریم منشأ اثر باشند.

استاندار خوزستان  اظهار داشت: خیرینی که حامیان و یا گردانندگان این مراکز هستند و در راه خدا از مال خود بذل می‌کنند و به این عزیزان کمک می‌کنند و موجب آرامش و فراهم شدن شرایط بهتر زندگی برای این افراد می‌شوند در راه خدا جهاد میکنند و قدردان همه آنها هستیم. انشاالله افراد توانمند بیش از پیش در این امور خیر مشارکت کنند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست وبدسرپرست در استان فعال است.

مهران کریمیان افزود: با مشارکت خیران و موسسات خیریه درحال حاضر بیش از ۲۳۰ کودک و نوجوان در مراکز شهرستان های اهواز، بهبهان و شوش و دزفول حضور دارند.

وی ادامه داد: این مراکز به همت دولت و نظام و سازمان بهزیستی به صورت  شبه خانواده راه اندازی  شده‌اندتا فرزندان عزیز در محیطی امن مانند خانواده رشد کنند  و  تا سن ۱۸ سالگی زیر نظر تیم تخصصی شامل کارشناسان مذهبی ،روانشاس و مددکاران اجتماعی ، تربیت و پرورش می یابند.


وی اضافه کرد: تمام تلاش بهزیستی وخیران و موسسات خیریه، تربیت این کودکان به بهترین شکل ممکن از نظر اجتماعی و فرهنگی است تا آینده خوبی داشته باشند وبرای کشور اسلامیمان مفیدوموثر باشند.

کد خبر 104670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد