رسانه| برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر

بوشهر- سرپرست بهزیستی استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر حیدر عزیزنژاد عصر شنبه در نشست مناسب‌سازی محیط برای معلولان در بوشهر ضمن تقدیر از تلاش و توجه بعضی از دستگاه‌های اجرایی در زمینه مناسب سازی اظهار کرد: لازمه توانمند سازی افراد دارای معلولیت سازگاری محیط فضای درونی و بیرونی محیط شهری با نیازهای آنان است.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط بعضی از دستگاه‌ها آن را کافی ندانست و از مسؤولان خواست تا با استفاده تمام ظرفیت‌ها نسبت به بستر و امکانات اجتماعی برای تمامی افراد دارای معلولیت تمام تلاش خود را به کار ببرند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه معلولان نیز حقی همچون سایر افراد جامعه دارند و بایستی رعایت حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد افزود: باید مناسب سازی و استاندارد سازی ساختمان‌های در حال احداث اداری و چند طبقه نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و حقوق افراد دارای معلولیت بر اساس استانداردها و معیارها نیز در احداث آنها مدنظر قرار گیرد.

عزیزنژاد گفت: در این خصوص سامانه معبر برای اعلام گزارش‌های مردمی طراحی شده که در این میان مردم با ارسال پیامک به این سامانه و ارائه گزارش مناطق نامناسب سازی شده به کارشناسان این حوزه در کوتاه‌ترین زمان به این امر رسیدگی می‌کنند.

وی به جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان در سطح کشور پرداخت و گفت: تا سال ۱۴۲۹ این رشد به ۳۱ درصد خواهد رسید و از مسؤولان انتظار می‌رود تا با برنامه ریزی مدوّن و فرصت باقیمانده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی بر حفظ و ارتقای سلامت اجتماعی سالمندان و همچنین جهت جوانی جمعیت تلاش نمایند.

کد خبر 104398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد