برگزاری چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان هرمزگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان گفت : افزایش جمعیت سالمندان ضرورت برنامه ریزی برای بهبود کیفیت خدمات در این حوزه را دو چندان کرده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ چهارمین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان هرمزگان به ریاست احسان کامرانی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و با حضور سپیده جوادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو در سالن جلسات بهزیستی هرمزگان برگزار گردید.

احسان کامرانی در این جلسه ، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماه پرفیض و برکتی است و بهترین زمان برای انجام کارهای خیر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: هرمزگان، استانی غنی و ثروت مند در همه جهات است و اطلاق واژه محرومیت به استان با وجود سرمایه های بزرگ فکری، اجتماعی و اقتصادی توجیه پذیر نیست.

وی تصریح کرد: استانی که دارای سرمایه های فکری ارزشمند در همه مناطق خود هست واژه محرومیت بر آن معنا ندارد.

کامرانی، خاطرنشان کرد: جبران برخی عقب ماندگی های هرمزگان در برخی بخش ها به ویژه زیرساخت ها نیازمند اهتمام ویژه است.

وی اظهار داشت: تسریع در رفع عقب ماندگی های هرمزگان با امکانات دولتی تنها امکان پذیر نیست و ضروری است از ظرفیت های مردمی در این راه بهره گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: خیران هرمزگانی اقدامات مطلوبی در بخش های مختلف برای جبران عقب ماندگی های استان انجام داده اند که قابل تحسین است و ضروری است استمرار یابد.

وی افزود: بسیاری از سالمندان بخاطر برخی مشکلات، نیازمند توجه هستند و افزایش جمعیت سالمندان ضرورت برنامه ریزی مدون در این بخش برای بهبود کیفیت خدمات به جامعه هدف ضرورت بخشیده است.

کامرانی، خاطرنشان کرد: بهبود رتبه هرمزگان در حوزه سالمندان از ۲۹ به ۹ حاصل کار جمعی در خدمات رسانی به سالمندان است که ضروری است استمرار یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد:بانوان ظرفیت خوبی هستند که باید از تجربیات ارزنده آنها در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به حوزه های اجتماعی و بخصوص سالمندی بهره گرفت.

وی افزود: حوزه سالمندان با توجه به حساسیت های که دارد نیازمند توجه ویژه است و همه دستگاه های اجرایی در این حوزه مسئولیت دارند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان و دبیرشورای سالمندان استان نیز ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تعداد جمعیت سالمند استان را بالغ بر۱۸۹هزار نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نرخ سالمندی در استان ۹ درصد است .

جهانشاهی وضعیت سالمندی را در استان مطلوب اما رو به رشد اعلام کرد و اذعان داشت : اجرای کامل سند ملی سالمندان و تحقق اهداف این سند در خدمت رسانی بهینه به سالمندان یکی از سیاست های مهم دبیرخانه شورای ملی سالمندان استان است.

وی در ادامه از اجرای طرح شهر ساحلی دوستدار سالمند در شهرستانهای استان ازابتدای سال ۱۴۰۳ با همکاری شهرداری ها و فرمانداری ها خبر داد و تاکید کرد : شوراها باید بصورت مستمر در شهرستانها توسط فرمانداری ها برگزار همچنین کارگروه های مرتبط با شهر دوستدار سالمند توسط شهرداری ها تشکیل و جلسات مستمر بمنظور توسعه شهر متناسب با سیاست های شهر دوستدار سالمند برگزار گردد.

 مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین از همراهی ، همکاری و اقدامات موثر و کاربردی دستگاههای اجرایی در تحقق کامل اهداف شورای سیاستگذاری سالمندان در استان در سال جاری تقدیر کرد و خواستار ادامه این همراهی در سال آینده شد .

گفتنی است در پایان این نشست از سامیه جهانشاهی مدیر کل بهزیستی استان دبیر شورای سالمندان استان و مریم علیمرادی کارشناس دبیرخانه به پاس ارتقاء رتبه استان در راستای سیاست گذاری شورای سالمندان با اهدا لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 104239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد