مشهدی‌عباس: حفظ جایگاه بین‌المللی جشنواره تئاتر کودک ایران اولویت است

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که رفت و آمد چند مهمان به ایران یک جشنواره را بین‌المللی نمی‌کند، در واقع تلاش کردیم تا عنوان بین‌المللی بودن این رویداد مهم به درستی حفظ شود.

امیر مشهدی‌عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درخصوص افتتاحیه این جشنواره در شهر اردکان به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا توضیح داد: مقر ما نزدیک به اداره ارشاد شهر اردکان است و با نمایشی خیابانی_میدانی به یاد کودکان غزه جشنواره را افتتاح کردیم. افتتاحی که بسیار بی‌نظیر بود .
 وی با اشاره به مولفه‌های انتخاب گروه‌های خارجی در این دوره از جشنواره تاکید کرد: در گزینش آثار خلاقیت اولیت ما بود. حقیقتا نگاه و موضوعات نو را در نظر گرفتیم تا مخاطب نمایش‌‎های جدیدی را ببیند و شاهد تحولی در بیست و هشتمین دوره این جشنواره باشد.
 مشهدی عباس درباره بین‌المللی بودن عنوان این جشنواره بیان کرد: ما فقط به گروه‌هایی که شرکت‌کننده بسنده نکردیم و به بخش بین‌الملل نگاه ویژه‌ای داشتیم. گروه‌های مختلفی را از کشورهای هند، صربستان، روسیه، عراق و... دعوت کردیم تا ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی متفاوتی را برگزار کنند. 2 برنامه در قالب سخنرانی و 3 برنامه در قالب کارگاه داریم که توسط هنرمندانی که از کشورهای دیگر آمده‌اند، برگزار می‌شود.
 وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه کنیم که رفت و آمد چند مهمان به ایران جشنواره را بین‌المللی نمی‌کند. ما برنامه‌های گوناگونی را برای این دوره از جشنواره درنظر گرفتیم تا عنوان بین‌المللی بودن جشنواره به درستی حفظ شود.
 اردکان در بضاعت خود برای جشنواره تئاتر کودک تلاش کرد
 این کارگردان تئاتر درخصوص برگزاری این دوره از جشنواره در شهر اردکان بیان کرد: اردکان در حد بضاعت خودش تلاش بسیاری داشته تا این دوره از جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود. برای اجراهای ما هشت سالن درنظر گرفته شده که سه سالن آن‌ بلک باکس و مابقی سالن‌ها قاب صحنه‌ای هستند البته ویترین دارند که آن هم برای قاب صحنه‌ای طراحی شده است.
 وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره سال بعد در اردکان با توجه به زیرساخت‌ها، ساخت سالن‌های جدید و... صورت گرفته است، توضیح داد: این مسئله را در نظر بگیرید که ما تصمیم‌گیرنده نیستیم. شرایط مالی، اقلیمی، فرهنگی استان و پتانسیل و نیازهایی که وجود دارد همه و همه مشخص می‌کند که جشنواره سال بعد در اردکان خواهد بود یا نه. البته نظر وزیر، دبیر سال آینده، معاونت فرهنگی و... هم اهمیت فراوانی دارد.
 مشهدی عباس در پایان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در استان‌های مختلف ارزش بسیاری دارد و موجب می‌شود نیروهای بومی و استانی خودشان را تقویت کنند و به مرور حرفه‌ای شوند. در کل امیدوارم از گروه‌های کودک و نوجوان به درستی حمایت شود تا بهترین آثار را هرسال در این جشنواره ارائه بدهند و رو به جلو باشند.
 

کد خبر 102982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد