۵مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی مجری ماده ۱۶ در استان فعال است 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر ۵ مرکز ماده ۱۶ در استان برای نگهداری معتادان متجاهر با دستور قضایی فعال است که در ۱۰ماهه گذشته ۸۲۱ نفر را پذیرش کرده  و خدمات متناسب با شرایط آنها را ارائه کرده است.

وی  در چهارمین جلسه کمیته ماده ۱۶ استانی با حضور دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: همکاری شهرداری در رفع مشکلات و چالش های موجود در مراکز ترک اعتیاد می تواند یاریگر بهزیستی باشد و عدم تامین اعتبارات شهرداری و طولانی بودن فرایند پرداخت ها از عمده مشکلات پیش رو است.
دکتر خدابنده لو تصریح کرد: بهزیستی در چهارچوب اداری و با توجه به ظرفیت مراکز پذیرش  معتادین را انجام می دهد و یکی از الویت های بهزیستی رعایت ظرفیت مراکز جهت  ارائه بهتر خدمات است.
وی پذیرش در مراکز اقامتی بهبود و باز توانی معتادین بهزیستی (کمپ های ماده ۱۵) را داوطلبانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲مرکز اقامتی بهبود و باز توانی افراد با اختلال مصرف مواد در سطح استان فعالیت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان شرایط سنی پذیرش در مراکر اقامتی ترک اعتیاد  را گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی در این مراکز، پرهیز مدار وبا مشارکت گروه های همتا و خودیار است.
این مقام مسئول  در ادامه از فعالیت یک مرکز گذری و سرپناه شبانه تحت نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: میانگین مراجعات مرکز، روزانه ۷۰ نفر است که با توجه به برودت هوا در روزهای سرد میانگین اقامت شبانه به حداکثر ۹۰ نفر نیز افزایش می یابد.
وی با درخواست ازخانواده‌ها برای تماس در مواقع بحرانی و جهت مشاوره با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ یادآور شد: امکان تماس‌ با خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ بدون پیش شماره از تمامی نقاط کشور از ۸ صبح تا ۸ شب برای همه مردم وجود دارد و افراد با شماره‌گیری این خط می‌توانند از راهنمایی و مشاوره تلفنی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد به صورت رایگان و سریع بهره‌مند شوند.

کد خبر 102489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد