انجام ۱۳ هزار ملاقات مددجویی در قالب ظرفیت سازی اجتماعی در سراسر کشور/ ورود ۵۰۰ هزار خانوار به چرخه مستمری در دولت سیزدهم

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بانوان سرپرست خانوار که مشکلات اقتصادی داشته باشند یا نیازمند حمایت از دولت باشند می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمت مستمری برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه فرامتن شبکه افق گفت: سازمان بهزیستی یک جامعه متکثر از حیث فعالیت است و برنامه‌های متنوعی را در سه حوزه پیشگیری توانبخشی و امور سلامت اجتماعی دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی حدود ۷.۷ میلیون نفر را تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر خودش قرار داده است و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان خدمت مختلفی را دریافت می کنند. 

وی ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار که مشکلات اقتصادی داشته باشند یا نیازمند حمایت از دولت باشند می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمات این سازمان برخوردار شوند.

قادری گفت: بهزیستی از قبل از تولد در حوزه ژنتیک  تا دوره سالمندی خدمات را ارائه می‌کند به عنوان مثال طرح‌های پیشگیری از معلولیت پیشگیری از تنبلی چشم و غیره خدماتی هستند که هر ساله به طیف‌های مختلفی از جامعه ارائه داده می‌شود.

  رئیس سازمان بهزیستی کشورافزود: حمایت‌های زیادی در سطوح مختلف دولت سیزدهم اتفاق افتاد و آثار توجه و موضوع تکافل اجتماعی بیش از گذشته در سازمان بهزیستی از طرف دولت برقرار است.

وی گفت: قانون جامعی که از سال ۱۳۹۶ مصوب و از سال ۹۷ اجرا شد در ۳۲ ماده و ۲۹تبصره برای اجرا در دست دولت قرار می‌گیرد.

قادری تصریح کرد: در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم ۵۰۰ هزار خانوار وارد چرخه مستمری شده اند و در حال حاضر یک میلیون و ۵۴۲ هزار خانوار تحت پوشش این خدمت هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهور سازمان بهزیستی سکوی جدیدی را تحت عنوان ظرفیت سازی اجتماعی طراحی کرد که نهادها و مجموعه‌های دولتی که می‌خواستند کمک کنند تا عائله سازمان بهزیستی که احیاناً در نقاط تاریک شهری و روستایی و نقاط کم برخوردار بودند شناسایی شوند.

وی ادامه داد: برهمین اساس یک دور تمامی استان‌های کشور بررسی شدند و بیش از ۱۳ هزار ملاقات در دور اول انجام شد.

قادری گفت: هر سال تعداد قابل توجهی از شهروندان ما در تصادفات دچار معلولیت می‌شود و این افراد وارد سازمان بهزیستی می‌شوند و بهزیستی تنها سازمان متکفل افراد دارای معلولیت در کشور است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند پشت نوبت خدمت مستمری در سازمان بهزیستی قرار نخواهند گرفت.

کد خبر 102422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =