۵۱ مرکز شبانه روزی فعال خدمات توانبخشی در سطح استان

همزمان با دهه فجر، مرکز نگهداری و توان بخشی نیمه راهی حمایتی و شبانه روزی "افشار" در تبریز به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی استان در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز نگهداری و توان بخشی "افشار" با ظرفیت ۱۰ نفر از دیگر طرح های قابل افتتاح در دهه فجر است که از آن به عنوان خانه های نیمه راهی حمایتی نیز یاد می شود که بیماران روانی مزمن نیازمند حمایت توانبخشی را نگهداری و تمام خدمات لازم برای توانمندی سازی آنها را ارائه می کند.

این مقام مسئول افزود:  بیماران روانی مزمن بخش عمده ای از معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور را تشکیل می دهند که نیازمندترین و پایدارترین جمعیت هدف این سازمان به شمار می روند و به علت ناتوانی تا پایان عمر نیازمند خدمات توان بخشی هستند.

صحاف افزود: بیشتر بیماران روانی مزمن پس از پذیرش در مراکز غیردولتی، نگهداری، درمان و توانبخشی می شوند و تا مرز بهبودی نسبی پیش رفته و چون دیگر نیاز به بستری شدن دایم ندارند و از سوی دیگر شرایط آنان به گونه ای نیست که بدون دریافت درجاتی از حمایت و نظارت بتوانند در محیط اجتماعی خود، عملکرد مطلوبی داشته باشند، این افراد در خانه های حمایتی نگهداری می شوند.

بهره برداری از مرکز توان بخشی شبانه روزی "افشار"

مدیرکل بهزیستی استان،  توسعه مراکز نگهداری و توان بخشی معلولان را از جمله اولویت های بهزیستی آذربایجان شرقی توسط بخش غیردولتی اعلام کرد و با بیان اینکه ۹۹ درصد فعالیت های مربوط به بهزیستی به بخش خصوصی واکذار شده است، اظهار کرد: بر همین اساس هم اکنون تعداد ۵۱ مرکز شبانه روزی ارائه خدمات توانبخشی در سطح استان فعال است که برای ۲ هزار و ۴۲۱ نفر خدمات ارایه می کنند.

وی تعداد خانه های حمایتی روان در آذربایجان شرقی را  هفت باب اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۲ خانه نیمه راهی ( احتمال ۵۰ درصد بهبودی) و پنج خانه یک چهارم راهی( احتمال ۲۵ درصد بهبودی) است و ۷۰ نفر بیمار روانی مقیم این مراکز در شهرستان های آذرشهر، تبریز، مراغه و شبستر هستند.

بهره برداری از مرکز توان بخشی شبانه روزی "افشار"

کد خبر 102114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد