بهره برداری از  ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال

در ششمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، تعداد ۱۶۴ واحد مسکونی بطور همزمان به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی آذربایجان شرقی، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در آیین تحویل مساکن مددجویی استان آذربایجان شرقی که با حضور نماینده معاونت عمرانی فرمانداری و تعدادی از فرمانداران شهرستان ها به صورت همزمان برگزار شد، با اعلام اینکه یکی از اولویت های محوری این مجموعه تامین مسکن مددجویان و ارایه تسهیلات لازم برای ساخت و ساز است، اظهار کرد: برای ساخت و تجهیز ۱۶۴ واحد مسکونی که هر کدام بین ۷۰ تا ۸۰ متر مربع مساحت دارد، افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخش مهمی از این هزینه ها به صورت بلاعوض و توسط سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان تامین شده است.

وی افزود: بیشترین واحدهای مسکونی مددجویی قابل واگذاری،  به شهرستان های هشترود، میانه، هوراند، چاراویماق، بناب، اسکو، مراغه، کلیبر و بستان آباد ارتباط دارد.  

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای حل مشکل مسکن مددجویان به خصوص خانواده های دارای فرد معلول، از تحویل تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۵ واحد مسکونی به این افراد از ابتدای نهضت مسکن در آذربایجان شرقی خبر داد که ۸۹۵۳ مورد واگذار شده و ۴۶۷۲ مورد در دست اقدام است .

بهره برداری از  ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال   بهره برداری از  ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال

صحاف تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ را  ۸۱۹ واحد مسکونی اعلام کرد .

وی همچنین از ارایه تسهیلات قرض الحسنه ساخت، خرید و ودیعه مسکن مددجویان ذینفع برای ۵۰۰ نفر خبر داد.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت برای حمایت از خانه دار شدن مددجویان بهزیستی، دریافت انشعابات آب، برق و گاز را برای یکبار کاملا رایگان کرده است .

بهره برداری از  ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال

وی یکی از شرایط مهم و اصلی ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی را داشتن زمین به نام مددجو اعلام و اضافه کرد: بر همین مبنا خانواده های دارای چند معلول در اولویت قرار دارند .

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین از بهره برداری از ۸۴ طرح اشتغال زایی و کارفرمایی در دهه فجر امسال خبر داد که بیشترین این طرح ها در شهرستان های میانه، اسکو، چاراویماق، خداآفرین، مراغه، هشترود و آذرشهرو ملکان قرار دارد .  

کد خبر 101740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد