در رسانه| ۱۶۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان‌شرقی تحویل شد

همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تعداد ۱۶۴ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در شهرستان های ۲۱ گانه این استان تحویل شد.

به گزارش ایرنا، برای ساخت و تجهیز این تعداد واحد مسکونی که هر کدام بین ۷۰ تا ۸۰ متر مربع مساحت دارد، افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که بخش مهمی از این هزینه ها به صورت بلاعوض و توسط سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان تامین شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم تحویل یکی از واحدهای مسکونی فوق در تبریز، با اعلام اینکه یکی از اولویت های محوری این مجموعه تامین مسکن مددجویان و ارایه تسهیلات لازم برای ساخت و ساز است، اظهار کرد: در این راستا تسهیلاتی به میزان ۵۰۰ میلیون ریال از سوی بهزیستی و سه میلیارد ریال به طور مشترک توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان به متقاضیان ارایه می شود.

فرگل صحاف افزود: هم اکنون تعداد ۶۳۵ واحد مسکونی دیگر توسط بهزیستی آذربایجان شرقی در شهرها و بخش های مختلف استان در دست ساخت است .

وی با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی برای حل مشکل مسکن مددجویان به خصوص خانواده های دارای زندانی معلول، از تحویل تعداد ۱۳ هزار و ۶۲۵ واحد مسکونی به این افراد طی ۱۱ سال اخیر در آذربایجان شرقی خبر داد.

صحاف ادامه داد: دولت برای حمایت از خانه دار شدن مددجویان بهزیستی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نیز به صورت بلاعوض برای انشعابات آب، برق و گاز تسهیلات می دهد.

وی یکی از شرایط مهم و اصلی ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی را داشتن زمین به نام مددجو اعلام و اضافه کرد: بر همین مبنا خانواده های دارای چند فرزند معلول در اولویت قرار دارند و معلولان عادی و زنان سرپرست خانوار نیز می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.

کد خبر 101693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد