در رسانه | ۴۸  واحد مسکن مددجویی در همدان آماده واگذاری است

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۴۸ واحد مسکن برای مددجویان زیر پوشش استان با ۲۱۳ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است و همزمان با ایام الله دهه فجر واگذار می شود.

مرتضی حیدری قطبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد هفت واحد مسکن مددجویی در قالب تفاهمنامه کمک به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول و بقیه در قالب سایر طرح ها ساخته شده است و تحویل مددجویان می شود.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت این واحدهای ارزان قیمت از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکی و کمک های بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانواده‌ها تامین شده است ادامه داد: میزان آورده مددجویان برای ساخت این واحدها ۷۰ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی پرداخت شده ۸۶ میلیارد ریال است.

 در رسانه | ۴۸  واحد مسکن مددجویی در همدان آماده واگذاری است

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: میزان کمک های بلاعوض پرداخت شده برای ساخت مسکن مددجویی ۵۷ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است که در شهرستان های کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد، نهاوند، بهار و همدان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی واگذار می شود.

۴۸ واحد مسکن مددجویی در همدان آماده واگذاری است

حیدری قطبی ادامه داد: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های زیرپوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهادها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های زیرپوشش اقدام می‌کند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با تاکید بر اینکه تامین مسکن خانواده های دارای ۲ معلول در اولویت قرار دارد اظهار کرد: دستاورد مهم بهزیستی حفظ و حمایت از سلامتی و بهبود سطح زندگی جامعه هدف است.

کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا دوبرابر شد

حیدری قطبی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم در توجه به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر خاص و رفع نیازهای آنها در حوزه مسکن،‌ اشتغال و توانمندسازی بیشتر از گذشته نمایان است افزود: در دولت مردمی سیزدهم کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا دوبرابر افزایش یافته است تا مددجویان در منازل مناسب سازی شده به راحتی زندگی کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل می‌شود.

حیدری قطبی با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

ثبت نام ۲ هزار و ۶۲ مددجو در نهضت ملی مسکن

وی، مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۲ مددجوی زیر پوشش این نهاد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود، یادآور شد: هدف سازمان بهزیستی فقط تامین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.

۳۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان واگذار شد

حیدری قطبی با اشاره به وضعیت ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی،تصریح کرد: در سال گذشته نیز موفق به احداث، تکمیل و واگذاری ۳۱۷ واحد مسکونی به مددجویان این سازمان در استان شده‌ایم.

پرداخت ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن

وی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ویژه اجاره نشینان زیرپوشش خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار ۱۸۲ خانوار مشمول این تسهیلات در همدان قرار گرفت.

حیدری قطبی اظهار کرد: تعداد طرح های اشتغال قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر ۳۶ طرح شامل ۳۲ طرح خود اشتغالی و چهار طرح اشتغال کارفرمایی است.

۳ هزار و ۳۰۸ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند

کد خبر 100790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد