هدف سازمان بهزیستی تحقق تمامی مراحل تلفیق اجتماعی برای جامعه هدف است

مدیر کل آموزشی توانبخشی و حرفه آموزی سازمان بهزیستی کشور،گفت: هدف سازمان، تلفیق اجتماعی و فراگیر سازی تمامی فعالیت های اجتماعی برای گروه های دارای معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، زهرا نوع پرست با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد جامعه دچار انواع معلولیت های خفیف و ۲درصد افراد دارای معلولیت نوع شدید هستند، افزود: انتظار ما مناسب سازی یک مکان فرهنگی و هنری از لحاظ شرایط فیزیکی، نور، تصویرو.. برای افراد دارای انواع معلولیت هااست تا بتوانند در آن به فعالیت فرهنگی بپردازند.

وی با اشاره به وجود ۴ جشنواره بین المللی از سال ۸۲ به بعد، عنوان کرد: ورود به عرصه بین المللی تئاتر فجرهمیشه یکی از آرزوهای افراد دارای معلولیت بوده است که این اتفاق تاکنون اتفاق نیافتاده بود و خوشبختانه امسال به همت دبیر جشنواره با ایجاد شدن بخش فراگیر، این مساله اتفاق افتاد و امیدواریم از همین حالا برنامه ریزی ها برای سال آینده صورت گیرد تا بتوانیم شاهد تحقق تمامی زوایای تلفیق در همه جشنواره های مرتبط با فعالیت های هنری باشیم.

نوع پرست با تاکید بر لزوم استمرار این جشنواره ها گفت: هدف سازمان بهزیستی فراهم نمودن شرایط حضور همه گروهها در جشنواره های بعدی است و جشنواره های منطقه ای فرصت مناسبی برای تلاش، رقابت وارتقای گروه های برتراست.

مدیر کل آموزشی توانبخشی و حرفه آموزی سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: فرصت کوتاه اعلام دبیرخانه، تنها مشکلی بود که امسال با آن مواجه شدیم و اگر این فراگیر زودتر اعلام شود شرایط بهتری برای حضور معلولان در جشنواره فراهم می شود.

نوع پرست یکی از مزایای برگزاری این جشنواره ها را ایجاد" تغییر نگرش در بستر جامعه" برشمرد و افزود: وقتی افراد به ظاهر سالم، با توانایی بالای افراد دارای معلولیت در بسیاری از حالات و مسائل مواجه می شوند، سبب می شود تا آنها را درکنار خود ببینند و از طرفی وجود این جشنواره ها باعث می شود تا علاوه بر تقویت جسمی افراد دارای معلولیت، از لحاظ روحی و اعتماد به نفس هم ارتقا یابند و بتوانند خودشان را در زمینه دیگر مهارت های زندگی هم سرآمد کنند و علاوه برآن در عرصه نمایش، مشکلات این افراد از زبان خودشان به منصه ظهورو بروز می رسد.

کد خبر 100752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =