در رسانه| ۴۳ مرکز مثبت زندگی در استان ایلام فعال است

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: ۴۳ مرکز مثبت زندگی در راستای ارائه خدمات سهولت و دسترس‌پذیری آسان و سریع به ۲۲ خدمت بهزیستی در این استان فعال است.

"حسین نورعلیوند" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز مثبت زندگی در این استان، اظهار کرد: مراکز مثبت زندگی به عنوان یک مجموعه کوچک سازمان بهزیستی ۲۲ مورد خدمت را در سطح محلات ارائه می دهند و دیگر نیازی به مراجعه معلول و یا مددجو برای دریافت خدمات به این سازمان نیست.

وی با اشاره به اینکه این مراکز با هدف سهولت و دسترس‌پذیری آسان و سریع به خدمات بهزیستی ایجاد شده است، گفت: تشخیص و تعیین اولویت‌های نیازمند مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی ارجاع درخواست‌های جامعه هدف اعم از مالی مستمر، غیر مستمرو معرفی، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز سطح بالا و سایر دستگاه‌ها، نیازسنجی و شناسایی داوطلبان، خیرین، معتمدین محلی، حمایت طلبی و شناسایی بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی از مهم‌ترین خدمات مراکز مثبت زندگی است.

نورعلیوند با اشاره به اینکه آگاه‌سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها از دیگر خدماتی است که در این مراکز به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز مثبت زندگی است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان ایلام به عنوان جامعه هدف و مددجو تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی در این استان هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ هزار نفر معلول از خدمات سازمان بهزیستی استان بهره‌مند هستند، تصریح کرد: از جامعه معلولان استان ۲ هزار و ۲۱۵ نفر دارای معلولیت شنوایی و سه هزار و ۴۱۲ نفر نیز معلول بینایی(روشندل) هستند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: ۱۵ مرکز ترک اعتیاد در استان ایلام فعال بود که ۲ مرکز به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی به صورت موقت برای ایجاد ایمنی‌سازی لازم تعطیل بوده و در حال حاضر ۱۳ مرکز ترک اعتیاد در استان فعال است.

نورعلیوند یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند و امسال نیز برای هفت خانوار دارای ۲ معلول به بالا مسکن ساخته می شود و تلاش می شود که با کمک خیرین مسکن مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان را در حد امکان تامین کنیم.

وی تصریح کرد: ۳۲ مرکز مشاروه غیردولتی و یک مرکز به صورت دولتی تحت نظارت این سازمان در استان فعالیت دارند و همچنین خط ۱۴۸۰ به عنوان خط مشاوره در راستای ارائه مشاوره در حال خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام خاطرنشان کرد: بیشترین موارد مراجعه به مشاره چه به صورت حضوری و چه به صورت تلفنی، اختلافات خانوادگی، عدم درک متقابل، تربیت فرزندان، ازدواج و سایر موارد است که مشاوران این مراکز در تلاش هستند با مداخله و مشاوره آسیب های اجتماعی را در سطح جامعه کاهش و از بسیاری دیگر از این پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا، مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش ماموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی شده است

کد خبر 100737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد