نشست تخصصی گام دوم انقلاب در بهزیستی ماکو

نشست تخصصی گام دوم انقلاب و نقش محوری خانواده در مراحل هفتگانه آن در بهزیستی ماکو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ماکو،

این نشست در سالن جلسات اداره بهزیستی ماکو و بادعوت و سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم زاده برای کارکنان و همکاران اورژانس اجتماعی و مراکز غیردولتی برگزار شد.
حاج آقا ابراهیم زاده با بیان اینکه در گام اول انقلاب اسلامی در حوزه سبک زندگی و خانواده ضعف داشتیم، گفت: باید در گام دوم انقلاب اسلامی به مسئله خانواده و سبک زندگی توجه ویژه شود. موضوع محوری خانواده و اهل بیت در جامعه مذهبی نیاز به تأمل دقیق دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هم یک توصیف و تحلیلی از گام اول انقلاب وجود دارد و هم نقاط ضعف و قوت مشخص شده است و هم گام دوم را تبیین و روشن کرده است.
وی بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که در گام اول انقلاب با وجود برخی اقدامات مناسب، عملکرد مناسبی نداشتیم و ضعف داریم، موضوع سبک زندگی و خانواده است و باید در این خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی بسیار بهتر عمل کنیم.
حاج آقا ابراهیم زاده ادامه داد: اساس کار اهل بیت ، پیشبرد مکتب اسلامی است؛ دلیل ابقای نظام اسلامی همان دلیل تشکیل انقلاب اسلامی است و زمانی که امام خمینی فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، قطعا در تحکیم نظام اسلامی نیز، تربیت مذهبی با رویکرد حسینی و توجه به نگاه اهل بیت به خانواده بسیار اثرگذار است.
ابراهیم زاده با بیان اینکه قطعا می‌توان بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی را در ادارات با رویکرد حسینی حل کرد و این نیازمند توجه به تربیت حسینی در خانواده هاست.اضافه کرد: خانواده عامل صیانت و حفاظت است و بر همین اساس دشمن بشریت با خانواده مبارزه می‌کند؛ در روایات داریم که شیطان در آخر الزمان با موضوعات فطری انسان مقابله می‌کند؛ خانواده موضوع فطری انسان است و اکنون دشمن به دنبال مقابله با این نهاد ارزشمند است و از همین جا ارزش و اهمیت به نهادهایی که با خانواده ها ارتباط مستقیم دارند همچون سازمان بهزیستی بسیار برجسته تر می شود.
حجت الاسلام ابراهیم زاده اظهار کرد: عاطفه رکن اساسی خانواده است و توجه به مسائل عاطفی در رویکر حسینی، بر توجه بیشتر عاطفه در خانواده اثرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: با نگاه دقیق به زندگی اهل بیت متوجه خواهیم شد که مسئله تبلیغ دین و تبیین دین خانوادگی صورت گرفته است و در جریان کربلا، حضرت سیدالشهدا(ع) برای تبلیغ دین، خانواده را همراه خود کرد و بر همین اساس در گسترش و تبلیغ دین باید مسئله خانواده وتوجه به نهادهای مرتبط با آن را مورد توجه قرار داد و نقش سازمان بهزیستی در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی و حمایت خانواده ها قابل ستایش و در راستای رهنمود های رهبرمعظم انقلاب است.
وی در پایان گفت: در وضعیت کنونی، توجه به مسئله خانواده یک ضرورت برای دولت ومردم است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا بتوانیم در تقویت نظام خانواده به وظیفه خود عمل کنیم و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این موضوع را مرتفع کنیم.

کد خبر 100025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد