با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال استاران، در شهرستان سیب و سوران به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، همزمان با گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان، فرماندار و سایر مسئولین شهرستانی، مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی حرفه آموزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال در شهرستان سیب و سوران به بهره برداری رسید.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان : ایجاد شرایط زیست بهتر و برابر، برای توانیابان یکی از ماموریت های مهم بهزیستی است و این سازمان به عنوان یک ارگان تخصصی در این حوزه در تلاش است با ارائه خدمات متنوع مسیر پویایی این قشر را هموار نماید.

مدیرکل بهزیستی استان : برای جلوگیری از رانده شدن کودکان و نوجوانان به حاشیه های زندگی اجتماعی و  ، مراکز توانبخشی و حرفه آموزی در سطح استان، با هدف کشف و تربیت استعدادهای مددجویان کم توان ذهنی و آماده سازی آنها  برای کسب استقلال نسبی در حوزه فعالیت حرفه ای و مهارت های اجتماعی مربوطه دایر شده است.

 اویسی با تاکید برنقش مهم و فعال خانواده های توانیابان این مراکز در امر آموزش و توانبخشی اظهار داشت : همکاری خانواده ها در کنار بهزیستی در بحث آموزش، تعیین اهداف وتصمیم گیری های مختلف، مسیر رشد حرفه ای را برای این قشر تسهیل می کند.

وی تصریح کرد : برای ترغیب صاحبان مشاغل و به کارگیری توانیابان طرح های تشویقی متنوعی از قبیل اعطای تسهیلات کم بهره و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولین شاغل در بخش غیردولتی به کارفرمایان در بهزیستی وجود دارد که امید است بخش غیردولتی و جامعه با اعتماد به توانمندی های افراد دارای معلولیت در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

گفتنی است در ادامه سفر مدیرکل بهزیستی استان به شهرستان سیب و سوران تفاهم نامه همکاری مسولیت پذیری اجتماعی در راستای توانمندسازی و رفع نیازهای جامعه هدف بهزیستی استان بین مدیر کل و مدیر شرکت آرتا گستر بلوچستان و موسسه بلوچیک تبادل گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد