سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با مدیرکل و معاونین بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، طی نشستی مدیرکل و معاونین بهزیستی استان با سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ، دیدار و گفتگو کردند .

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : برای رفع آسیب های اجتماعی در همه جوانبش باید برنامه های فرهنگی مدون آماده شود و از طریق فرهنگ سازی جامعه ، این آسیب ها را کاهش داد ، بطور مثال در حوزه معلولیت ها جامعه پزشکی باید بصورت جدی وارد شوند و از طریق آموزش عمومی در پیشگیری از بروز معلولیت اقدام کنند .

استاندار بیان کرد : در حوزه اعتیاد مهارت آموزی حین فرآیند درمان و لزوم فراهم آوردن شرایط اشتغال پس از اتمام دوره درمان نقش بزرگی در عدم بازگشت فرد معتاد به اعتیاد دارد . مراکز درمان اعتیاد باید به سمت بازتوانی شغلی بیماران از طریق آموزش و مشارکت جویی خیرین اقدام نمایند .

کرمی افزود : خیریه ها و مردم علاقمند مشارکت در امور انسان دوستانه هستند ، کارهای بزرگی را می شود با مشارکت جمعی مردمی به سرانجام رساند و این مستلزم آن است که مردم بدانند نیازهای جامعه هدف بهزیستی در کدام قسمت ها است .

وی تصریح کرد : مولد سازی ساختمان های دولتی و تبدیل آنها به مکان های تجاری و استفاده از درآمد آن در راستای حمایت از معلولان مقیم مراکز شبانه روزی و ایجاد فضاهای سبز و بانشاط در این مراکز در دستور کار قرار گیرد ، شهرداری هم موظف به همکاری در این زمینه است .

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت : همکاری واستفاده از ظرفیت فکری اساتید دانشگاه ها و پارک علم و فناوری در زمینه های مختلف اجتماعی و تولید برنامه ها و راهکارهای جدید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی در بهزیستی باید بیش از پیش پیگیری شود .

دکتر عباسعلی اویسی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نگاه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به بهزیستی ، گزارش عملکرد و چالشهای پیش روی این اداره کل به ویژه مساله کمبود شدید نیروی انسانی را مطرح کرد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد