معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: عدالت محوری و توزیع متوازن منابع از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، "محمد سبحان حسنی" معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام روز یکشنبه در دیدار با معاون اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عدالت‌محوری و توزیع متوازن منابع و امکانات از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون خدمات ارزشمندی به مناطق محروم ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به خدمات گسترده‌ای که در حوزه محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم انجام شده است اما نیازمند نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم و کم‌برخوردار هستیم.

معاون استاندار ایلام بیان داشت: ایلام با توجه ضریب محرومیت بالا، دوری از مرکز و محرومیت‌هایی که از قبل داشته نیازمند توجه است.

حسنی تاکید کرد: در این راستا اجرای برنامه‌های فرهنگی و نوآورانه در استان به ویژه در مناطق محروم در ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌تواند بسیار موثر باشد.

معاون استاندار ایلام در ادامه بر لزوم  اجرای برنامه‌های فرهنگی و اختصاص اعتبارات برای مناطق محروم و حاشیه‌نشین استان تاکید کرد.

وی با اشاره هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: استان ایلام بعنوان یکی از مناطق مرزنشین کشور در جنگ تحمیلی ۳۳۰ مرحله بمباران هوایی شده و همواره در تیررس دشمن بوده است لذا می‌طلبد برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، این استان همواره مورد توجه قرار گیرد و در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های کلان کشوری در اختصاص اعتبارات و اجرای برنامه‌های فرهنگی این حوزه، سهم بیشتری برای این استان در نظر گرفته شود.

دکتر فاتحی در این نشست گفت: چهار منطقه استان ایلام میزبان طرح ملی "نشست صمیمی در محلات هدف بهزیستی خواهد بود.

به گفته وی، این طرح روزهای ۱۶ الی ۱۸ مهرماه سال‌جاری در محلات کم‌برخوردار شهرستان‌های ایلام، دره‌شهر، هلیلان و چرداول شامل جمهوری(ایلام)، چشمه‌ماهی (هلیلان)، دره شهر(محله‌شهید مدنی) و چرداول(محله زنجیره) اجرا خواهد شد.

وی گفت: این طرح که گستره آن ملی بوده در  ۱۰۰ محله کم‌برخوردار امسال آغاز  و تا پایان مهر در تمامی استانهای کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست گفت: این طرح با هدف حل مسئله و مشکلات، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت‌رسانی به افراد بی‌بضاعت و کم‌برخوردار با حضور مدیران و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی بصورت دوره‌ای برگزار می شود و ایلام نیز زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد