«حسن شرفی» با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به عنوان سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی برگزار شد.
«سید محمد رضا طالبی»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این آیین گفت: خدمت به جامعه معلولین، کار بزرگ و ارزنده ای است که قطعاً در دنیا و آخرت از ارزش و اجر خاص و ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: جنس وظیفه نیروهای خدوم بهزیستی از نوع کاری است که بنا به آموزه های دینی، مورد توجه خاص انبیا و ائمه است.
طالبی ادامه داد: بهزیستی به مفهوم فراهم کردن شرایط بهتر زیستن برای اقشاری است که به هر دلیل دچار آسیب اجتماعی و معلولیت جسمی حرکتی شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: این که در حوزه اختیارات کارکنان بهزیستی، به افرادی که به لحاظ معیشتی و اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، خدمات رسانی می شود، بسیار قابل تقدیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه کمک به نیازمندان در دین مبین اسلام، عنوان کرد: کارکنان بهزیستی باید به کار خود که در راستای آموزه های دینی است، افتخار کنند.
وی در ادامه جابه جایی و تغییر را امری طبیعی خواند و گفت: در زمان حضور آقای عرب نژاد، به فراخور منابع مالی و انسانی موجود، اقدامات قابل توجهی صورت گرفت و آقای شرفی که به عنوان سرپرست بهزیستی استان در این جلسه معارفه می شوند، از نیروهای مجموعه بوده و به شرایط این حوزه کاملاً اشراف دارند.

دکتر کاظمی معاون توانبخشی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات صورت گرفته در بهزیستی خراسان جنوبی در طول دوران تصدی آقای عرب نژاداظهار امیدواری کرد که حسن شرفی نیز به عنوان مدیر جدید اداره کل بهزیستی استان بتواند ماموریت ها و وظایف محوله ی بهزیستی که بسیار گسترده و متنوع بوده و جمعیت کثیری از جامعه را شامل می شود به نحو شایسته ای انجام دهد.

معاون توانبخشی کشور یه ماموریت های گسترده و متنوع بهزیستی که بیش از شصت تا هفتاد فعالیت را شامل می شود اشاره کرد و افزود این وظایف گسترده با حداقل نیروها گاها با یک نیرو در شهرستان ها و با اعتبارات حداقلی انجام می شود که خدمت در این سازمان را برای طیف گسترده ای از جامعه ی هدف با ارزش و دارای اهمیت ویژه ای نموده و با این وظایف تخصصی بهزیستی با هیچ ارگان و نهاد حمایتی دیگری قابل مقایسه نمی باشد چه به لحاظ مأموریت های تخصصی و چه به لحاظ امکانات و اعتبارات که متأسفانه چون دولتی هست بسیار محدود می باشد.
«حسن شرفی» سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در این آیین گفت: در حال حاضر بهزیستی استان به ۴۱ هزار و ۸۰۰ مددجو خدمت ارائه می دهد.
وی با بیان پهناوری و محرومیت خراسان جنوبی و لزوم توجه ویژه به اختصاص اعتبار، افزود:  در بخش غیر دولتی هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل غیر دولتی خدمت می کنند و مهمترین شاخصه در دولت مردمی بودن است که ما هم در بهزیستی تلاش خود را مضاعف خواهیم کرد و در شهرستان ها در راستای تسهیل و رفع مشکلات جامعه هدف حضور میدانی خواهیم داشت.
شرفی ادامه داد: بار آسیب های اجتماعی در جامعه را بهزیستی متحمل می شود و در برخی فعالیت ها نیاز است که دستگاه های اجرایی دیگر در کنار بهزیستی همکاری داشته باشند.
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش ساماندهی کودکان خیابانی براساس دستورالعمل ها ۱۱ دستگاه اجرایی باید با بهزیستی همکاری کنند اما متاسفانه تمام کار را خود بهزیستی انجام می دهد.
وی خواستار بازبینی در اعتبارات بهزیستی شد و گفت: پیگیری سیستم هوشمند و الکترونیکی، همراهی و همگاهی با سیاست های سازمان در حوزه توانمندسازی، اشتغال و مسکن، تقویت ارتباط با جامعه هدف در دستور کار خواهد بود.
گفتنی است؛ در این مراسم «حسن شرفی» به عنوان سرپرست اداره کل بهزیستی استان معرفی و از زحمات علی عرب نژاد در دوران تصدی این پست تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد