مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۳ هزار کودک در مناطق مختلف استان در طرح غربالگری بینایی سنجی شرکت کرده اند که از این تعداد ۵۰۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

«بهزاد ستاری» گفت: طرح غربالگری شنوایی و غربالگری بینایی سنجی ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال از مهمترین طرح های اجرایی برای افزایش سلامت جامعه اجرایی می شود.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: بیش از ۷۳ هزار کودک در مناطق مختلف استان در طرح غربالگری بینایی سنجی شرکت کرده اند که از این تعداد ۵۰۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

این مقام مسئول، افزود: در طرح شنوایی سنجی نیز ۲۲ هزار کودک مشارکت کرده اند که از این تعداد ۹۷ کودک مبلات به افت شنوایی شناسایی با انجام روش های مختلف از ناشنوایی آنها جلوگیری شده است.

وی، خاطر نشان کرد: ارائه مشاوره به زوجین برای انجام آزمایش های ژنتیکی و جلوگیری از تولد نوزادان معلول از دیگر خدمات مراکز مشاوره بهزیستی در سطح استان است.

ستاری، اظهار داشت: سامانه مشاوره روانشناختی با شماره ۱۴۸۰ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به عموم مردم است و در سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر از اهالی استان از خدمات این سامانه است.

مدیر کل بهزیستی استان، اعلام کرد: خط تماس تلفنی اورژانس اجتماعی (۱۲۳)  به صورت ۲۴ ساعته فعال است و سال گذشته ۶ هزار و ۴۲۷ جهت مداخله در آسیب های اجتماعی مانند کودک آزادی، خشنونت و همسرآزاری، خودکشی برقرار شد.

ستاری، یادآور شد: بزودی گزارش کاملی از اجرای طرح «مانا» در استان اردبیل ارائه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد