کارگاه آموزشی تربیت مربی طرح ارتقاء توانمندی‌های شناختی_رفتاری در محلات آسیب‌خیز، طی ۴ روز برای ۱۲ تسهیلگر مراکز و مؤسسات غیردولتی بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

این برنامه در راستای "مأموریت پیشگیری از اعتیاد" مرکز پیشگیری از آسیب‌ها و درمان اعتیاد طراحی شده است.

در این طرح ۴ مهارت مهم شامل مهارت خودآگاهی، مهارت برقراری ارتباط مؤثر، مهارت تنظیم هیجانات و مهارت تفکر نقاد آموزش داده شد.  

طرح ارتقاء مهارت‌های شناختی‌_رفتاری به فرد کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد و در جهت پذیرش و دوست داشتن خود تلاش کند. همچنین به ویژگی‌های خود پی ببرد و بهتر بتوانند بر هیجانات خود مسلط شده و آن را مدیریت کنند.

هدف از اجرای طرح مذکور این است که نه‌تنها در سطح دانش افراد تغییر ایجاد کند بلکه بتواند در تغییر نوع نگرش و تغییرات رفتاری در آنان مثمر ثمر واقع شود.

این دوره آموزشی با حضور معاون و کارشناسان معاونت پیشگیری بهزیستی استان و با تدریس فرشته علیخانی، با هدف تربیت مربی و به همت دفتر اعتیاد معاونت پیشگیری بهزیستی استان برگزار شد و قرار است که این تسهیلگران در سال ۱۴۰۳ در محلات آسیب‌خیز، آموزش‌های فوق را به جامعه هدف ارائه نمایند.

دایی‌پور کارشناس برنامه پیشگیری گفت: در سال جاری تعداد ۵ تسهیلگر توانسته‌اند۱۴ گروه را تحت پوشش قرار دهند و در سال ۱۴۰۳ با افزایش تعداد تسهیلگران، گروه‌های تحت پوشش را افزایش خواهیم داد.

شایان ذکر است؛ فردا آخرین روز از برگزاری این دوره آموزشی خواهد بود.

 
 


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد