نشست بررسی منابع جزء 3 و 4 بند (ب) تبصره 18 قانون بودجه 1402 با حضور سید رحیم بخشی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، دکتر فریبا بریمانی مدیر کل بهزیستی استان، مدیران بانک های عامل استان و بصورت ویدئو کنفرانس با روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای سراسر استان در اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به مسوولیت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی تنها سازمان دولتی حمایتی و تخصصی در کشور می باشد که در خدمت رسانی به افراد محروم جامعه فعالیت می کند و بر اساس قانون 52 وظیفه بر عهده ی این سازمان گذاشته شده که رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و فاقد سرپرست موثر، بانوان سرپرست خانوار، امور سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، مشاوره، اشتغال و مسکن، آموزش های پیش از ازدواج، پیشگیری و درمان اعتیاد، آموزش و آگاهسازی اقشار مختلف مردم و ... بخشی از آن می باشد.

وی سازمان بهزیستی را متولی سلامت اجتماعی برشمرد و ادامه داد: سازمان بهزیستی با نگاه علمی و تخصصی در راستای توانمندسازی و ارائه خدمت به جامعه هدف تلاش می کند.

مدیرکل بهزیستی استان شناسایی توانمندی های جامعه هدف برای ایجاد اشتغال پایدار را ضروری دانست و گفت: روش های ایجاد اشتغال جامعه هدف از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بند ب، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی و پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی جهت تثبیت اشتغال پایدار می باشد.

وی بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها در ایجاد استقلال و اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی را مهم برشمرد و افزود: با تعامل و همکاری و بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها باید برای برنامه اشتغال پایدار جامعه هدف گام برداریم .

این مسوول با اشاره به نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت ها خواستار تسریع روند کاری پرداخت تسهیلات شد و تصریح کرد: امیدواریم یک عملکرد هدفمند و منطقی در تحقق مطلوب پرداخت وام اشتغال داشته باشیم تا مددجویان از دریافت تسهیلات بانکی محروم نشوند.

مدیر کل بهزیستی مازندران اشتغال را از ارکان اساسی در توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت: برای ارتقا کیفیت زندگی و اشتغال مددجویان باید آموزش تخصصی به گروه هدف ارایه شود تا دچار چالش نگردند و باید در این زمینه اقدامات شایسته انجام شود و اشتغال پایدار ایجاد شود.

در پایان مدیر کل بهزیستی استان ضمن تشکر از حضور مدیران و نمایندگان بانکها و تعامل و همکاری در راستای اهداف و اجرایی شدن تعهدات بهزیستی به تفکیک به اعتبارات و عملکرد هر کدام از بانکها و برنامه های اعتباری جدید جزء ۳ پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد